Nadchodzi zmierzch diesla

Floty liczone w tysiącach przechodzą na LNG.

Publikacja: 20.11.2020 17:28

Nadchodzi zmierzch diesla

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka Hegelmann Transporte planuje, że do 2025 roku co piąty samochód firmy będzie spalał gaz ziemny. W tym roku firma kupiła na próbę 5 ciężarówek na LNG. Koszty są na tyle atrakcyjne, że firma zdecydowała się zainwestować w nowy napęd. Hegelmann Transporte posiada w Polsce ponad 2 tys. własnych samochodów ciężarowych i jest pod tym względem rynkowym liderem.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Należące od niedawna do Hegelmann Group spółki we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach rozwijają się w szybkim tempie zarówno pod względem liczby pracowników, jak i pojazdów oraz realizowanych zleceń. Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku firma wykonała dla 200 tys. transportów (o 110 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.), w tym wiele specjalnych. – Rok 2019 był najbardziej udanym w historii polskiego oddziału naszej firmy. W jego trakcie rozbudowaliśmy centralę w Częstochowie i otworzyliśmy kolejne biura – opisuje prezes Hegelmann Transporte Fedir Yurkevych.

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

W 2019 roku przychody grupy sięgnęły 1,1 mld zł i były o blisko 72 proc. większe niż w 2018 roku. Zysk netto wyniósł 46 mln zł (38,2 mln zł rok wcześniej). – Zaczęliśmy niecałe 10 lat temu w małym biurze w Częstochowie. Obecnie działamy w całym kraju jako ważna część międzynarodowej grupy. Posiadamy swoje centra logistyczne w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu i mamy w planach otwieranie kolejnych  –  zapowiada prezes Hegelmann Transporte

Hegelmann zatrudnia w Polsce 3900 osób, w tym 3200 kierowców ciężarówek i 700 pracowników administracyjnych. Hegelmann Group, dysponująca ponad 4 tys. pojazdów, jest jedną z największych firm transportowych w Europie. Cała grupa zatrudnia 5,2 tys. kierowców i zanotowała 620 mln euro przychodów. Firma została założona w 1998 roku.

Czytaj więcej w: Małym grożą bankructwa, duzi kupują samochody

Konkurentami niemieckiej spółki są m.in. Omega Pilzno i Sachs Trans, które również rozbudowują floty i szukają nowych nisz rynkowych. Obie firmy inwestują w pojazdy napędzane LNG i planują, że ich udział w parku będzie przekraczał 20 proc.

Spółka Hegelmann Transporte planuje, że do 2025 roku co piąty samochód firmy będzie spalał gaz ziemny. W tym roku firma kupiła na próbę 5 ciężarówek na LNG. Koszty są na tyle atrakcyjne, że firma zdecydowała się zainwestować w nowy napęd. Hegelmann Transporte posiada w Polsce ponad 2 tys. własnych samochodów ciężarowych i jest pod tym względem rynkowym liderem.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności