Spółka Hegelmann Transporte planuje, że do 2025 roku co piąty samochód firmy będzie spalał gaz ziemny. W tym roku firma kupiła na próbę 5 ciężarówek na LNG. Koszty są na tyle atrakcyjne, że firma zdecydowała się zainwestować w nowy napęd. Hegelmann Transporte posiada w Polsce ponad 2 tys. własnych samochodów ciężarowych i jest pod tym względem rynkowym liderem.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Należące od niedawna do Hegelmann Group spółki we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach rozwijają się w szybkim tempie zarówno pod względem liczby pracowników, jak i pojazdów oraz realizowanych zleceń. Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku firma wykonała dla 200 tys. transportów (o 110 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.), w tym wiele specjalnych. – Rok 2019 był najbardziej udanym w historii polskiego oddziału naszej firmy. W jego trakcie rozbudowaliśmy centralę w Częstochowie i otworzyliśmy kolejne biura – opisuje prezes Hegelmann Transporte Fedir Yurkevych.

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

W 2019 roku przychody grupy sięgnęły 1,1 mld zł i były o blisko 72 proc. większe niż w 2018 roku. Zysk netto wyniósł 46 mln zł (38,2 mln zł rok wcześniej). – Zaczęliśmy niecałe 10 lat temu w małym biurze w Częstochowie. Obecnie działamy w całym kraju jako ważna część międzynarodowej grupy. Posiadamy swoje centra logistyczne w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu i mamy w planach otwieranie kolejnych  –  zapowiada prezes Hegelmann Transporte

Hegelmann zatrudnia w Polsce 3900 osób, w tym 3200 kierowców ciężarówek i 700 pracowników administracyjnych. Hegelmann Group, dysponująca ponad 4 tys. pojazdów, jest jedną z największych firm transportowych w Europie. Cała grupa zatrudnia 5,2 tys. kierowców i zanotowała 620 mln euro przychodów. Firma została założona w 1998 roku.

Czytaj więcej w: Małym grożą bankructwa, duzi kupują samochody

Konkurentami niemieckiej spółki są m.in. Omega Pilzno i Sachs Trans, które również rozbudowują floty i szukają nowych nisz rynkowych. Obie firmy inwestują w pojazdy napędzane LNG i planują, że ich udział w parku będzie przekraczał 20 proc.