Z Chin pewniej koleją lub samolotem niż statkiem

Armatorzy radzą klientom rozważenie skorzystania z innych środków transportu.

Publikacja: 28.03.2021 20:56

Z Chin pewniej koleją lub samolotem niż statkiem

Foto: Fot. Suez Canal Authority

Telewizja egipska poinformowała, że w sobotę wieczorem, że korzystając z przypływu udało się przesunąć statek o 17 m w kierunku północnym. Jednak nadzieje na odblokowanie kanału nie ziściły się i wieczorem w niedzielę statek nadal tkwił na mieliźnie.

Czytaj więcej w: Wielu chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni

Maersk podał w niedzielę 28 marca, że jeszcze nie jest w stanie ocenić wpływu blokady kanału na wielkość opóźnień dostaw zamówionych ładunków. Armator podał, że ma 3 statki w kanale, 27 czeka na pozwolenie wejścia do kanału, a 15 jednostek płynie wokół Afryki. Ta trasa jest o tydzień dłuższa od przejścia przez Kanał Sueski.

""

Statki oczekujące na udrożnienie Kanału Sueskiego. Marine Traffic

logistyka.rp.pl

Inny duży armator, CMA CGM, ma jeden statek w kanale, a 20 czeka na pozwolenie wejścia. Armator skierował dwie jednostki wokół Afryki. Armator sugeruje załadowcom wybór innych szlaków morskich lub środków transportu: lotniczego i kolejowego.

Czytaj więcej w: Marcowe odbicie w przewozach na Wyspy

Administracja Kanału Sueskiego (SCA) podała, że w sobotę uwolniona została rufa statku. Trwa wydobycie kruszywa spod dziobu statku, a SCA informuje, że zamówiła dźwig do przeprowadzenia częściowego rozładunku statku uwięzionego na mieliźnie.

Prace ratunkowe prowadzi wynajęta przez właściciela statku holenderska firma SMIT Salvage, na miejscu są także specjaliści przesyłani przez rząd USA. Na miejscu poza pogłębiarką jest 14 holowników.

""

Pogłębiarka używana w Kanale Sueskim. Fot. Suez Canal Authority

logistyka.rp.pl

Po obu stronach kanału na przejście czeka ponad 300 statków i codziennie przybywa 40-50 jednostek.

Telewizja egipska poinformowała, że w sobotę wieczorem, że korzystając z przypływu udało się przesunąć statek o 17 m w kierunku północnym. Jednak nadzieje na odblokowanie kanału nie ziściły się i wieczorem w niedzielę statek nadal tkwił na mieliźnie.

Czytaj więcej w: Wielu chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy