Telewizja egipska poinformowała, że w sobotę wieczorem, że korzystając z przypływu udało się przesunąć statek o 17 m w kierunku północnym. Jednak nadzieje na odblokowanie kanału nie ziściły się i wieczorem w niedzielę statek nadal tkwił na mieliźnie.
Czytaj więcej w: Wielu chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni
Maersk podał w niedzielę 28 marca, że jeszcze nie jest w stanie ocenić wpływu blokady kanału na wielkość opóźnień dostaw zamówionych ładunków. Armator podał, że ma 3 statki w kanale, 27 czeka na pozwolenie wejścia do kanału, a 15 jednostek płynie wokół Afryki. Ta trasa jest o tydzień dłuższa od przejścia przez Kanał Sueski.
Statki oczekujące na udrożnienie Kanału Sueskiego. Marine Traffic
Inny duży armator, CMA CGM, ma jeden statek w kanale, a 20 czeka na pozwolenie wejścia. Armator skierował dwie jednostki wokół Afryki. Armator sugeruje załadowcom wybór innych szlaków morskich lub środków transportu: lotniczego i kolejowego.