Z danych Transporeon wynika, że w pierwszych dwóch tygodniach marca przewozy z kontynentu do Wielkiej Brytanii były o 20-25 mniejsze niż rok wcześniej. W przypadku przewozów z Wysp do Unii spadek wynosi 40-50 proc.
Czytaj więcej w: Do Niemiec tylko z testem
W pierwszych dwóch tygodniach marca przewoźnicy zanotowali lekkie obniżenie stawek na kierunku brytyjskim oraz malejące natężenie ruchu z Wielkiej Brytanii, co potwierdzają również agencje celne. – Zaobserwowaliśmy duże spadki, nie jest jasny jaki był ich powód. Od poniedziałku 22 marca jest lepiej. Nadal przewoźnicy boją się brać ładunki do Europy i wolą wracać na pusto. Brytyjscy nadawcy nie pogodzili się z agencjami celnymi i próbują obarczyć przewoźników obowiązkami zabezpieczeń celno-podatkowych ładunków – ocenia Joanna Porath z agencji celnej AC Porath.
Czytaj więcej w: Kierowcom chce się spać
Na utrudnieniach w ruchu kołowym korzysta żegluga przybrzeżna. Unifeeder otworzył nowe połączenie pomiędzy Gdynią a DP World London Gateway i dołożył kontenerowców na liniach do Immingham. Maersk zwiększył dwukrotnie pojemność statków do 3600 TEU na trasie z Gdańska do Felixtowe.