Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

8 kwietnia 2021 w DCT Gdańsk przeładowano zaś 15-milionowy TEU.

Publikacja: 08.04.2021 14:18

Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

Foto: Fot DCT Gdańsk

To wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem. W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9-procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z ilściami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 roku – podkreśla dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Czytaj więcej w: Potrzebujemy masy krytycznej

15-milionowy kontener należał do firmy COSCO Shipping i został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

DCT Gdańsk kontynuuje duże programy inwestycyjne, które obejmują m.in. rozbudowę bocznicy kolejowej (powiększenie z 4 do 7 torów, każdy o długości 750 m). DCT Gdańsk już teraz jest największym kolejowym punktem przeładunkowym w Polsce i jednym z 10 największych portowych terminali kolejowych w Europie. Dzięki zwiększeniu przepustowości DCT dołączy do pierwszej piątki.

Czytaj więcej w: Polskie porty czeka drobnicowy boom

DCT Gdańsk ma nabrzeże o głębokości 17 metrów i długości 1,3 km. Jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim. Został uruchomiony w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. DCT zatrudnia ponad 1000 pracowników, tworzy 12 mld złotych rocznie z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł do budżetu państwa. Terminal jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach