Spółka ERA ULTC poinformowała, że w maju przetransportowała 61,4 tys. TEU. Po raz pierwszy w historii miesięczne przewozy przekroczyły 60 tys. TEU. Przez pierwsze 5 miesięcy spółka przewiozła 274,4 tys. TEU, o 60% więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Do połowy czerwca spółka przewiozła 298,3 tys. TEU, gdy w całym 2019 roku przetransportowała 333 tys. TEU. Wzrosty są wynikiem wzmożonego importu do Europy.

Czytaj więcej w: Spedytorzy przesiadają się ze statków na pociągi

Rosną także przewozy z Europy do Chin: pomiędzy marcem 2020 rok i marcem 2021 roku transport farmaceutyków wzrósł czterokrotnie, a perfum, kosmetyków i przyborów toaletowych 5-krotnie.

ULTC ERA promuje przeładunki w Kaliningradzie z dostawami dla odbiorców w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Kolejowa spółka argumentuje, że jest to szybsza droga niż przez suche porty przeładunkowe na granicy Polski z Białorusią. W tym roku z Kaliningradu wypłynął pierwszy statek z kontenerami do Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej w: LHS ma fundusze na budowę terminalu na Podkarpaciu

W pierwszych pięciu miesiącach rosyjski port przeładował 47,7 tys. TEU, o 53,4% kontenerów więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. W maju tempo wzrostu sięgnęło 56%, a port obsłużył 8 tys. TEU. Zarząd portu w Kaliningradzie szacuje, że w tym roku przeładunki sięgną 100 tys. TEU. Potencjał tego korytarza wynosi 400-500 tys. TEU, szacują Rosjanie.