Przewoźnik wybuduje kosztem 60 mln zł terminal o powierzchni 40 tys. mkw. Obiekt będzie przystosowany również do obsługi przewozów intermodalnych. Przebudowany zostanie układ torowy, droga dojazdowa i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także infrastruktura telekomunikacyjna, energetyczna i wodno-kanalizacyjna. Ponadto, terminal zostanie wyposażony w sprzęt przeładunkowy.
Czytaj więcej w: Importerzy z Chin będą słono płacić za transport do końca roku
Oprócz kontenerów, PKP LHS przewiduje także przeładunek towarów nieskonteneryzowanych m.in. węgla, minerałów, materiałów budowlanych, drewna, nawozów, szkła i wyrobów ceramicznych. Terminal będzie wykorzystywany również do obsługi magazynowej, celnej, inspekcji i usług pomocniczych. – Nowy terminal zwiększy nasze możliwości przeładunkowe i poprawi skomunikowanie województwa podkarpackiego. Dzięki dogodnemu położeniu, w pobliżu ważnych szlaków kolejowych i drogowych zakłady przemysłowe, przedsiębiorstwa i cała gospodarka zyskają nowy impuls do rozwoju – przekonuje prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.
Czytaj więcej w: Z miesiąca na miesiąc rosną towarowe przewozy kolei
Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej zarządca terminala zapewni zainteresowanym podmiotom dostęp do planowanej infrastruktury na niedyskryminujących i przejrzystych warunkach rynkowych.