Przy stawkach sięgających kilkunastu tys. dol. za kontener i dziennej opłacie 135 tys. dol. za kontenerowiec, linie żeglugowe jeszcze nie notowały tak solidnych przychodów. Główni gracze mają 85% rynku. Armator CMA CGM na przychodach 10,7 mld dol. uzyskał zysk operacyjny 3,2 mld dol. Odpowiada to marży operacyjnej 29,7%, gdy w całym 2020 roku wyniosła ona 13,5%.
Czytaj więcej w: Kontenery na wagę złota
Chińskie COSCO zanotowało po pierwszym kwartale przychody 10 mld dol. i zysk netto 2,4 mld dol. Przychody wzrosły o 79,5% kwartał do kwartału, liczba przewiezionych kontenerów o 21%, a zysk netto ośmiokrotnie.
Czytaj więcej w: Posypały się „dostawy na czas”
AP Moller Maersk zaraportował 12,4 mld dol. przychodów i 2,7 mld dol. zysku netto. Z raportu koncernu wynika, że stawki przewozowe wzrosły o 35% do średnio 2662 dol. za 40-stopowy kontener.