Armatorzy odkuli się za wszystkie czasy

Wysokie ceny transportu kontenerów morzem przełożyły się na rekordowe zyski armatorów.

Publikacja: 18.06.2021 18:00

Armatorzy odkuli się za wszystkie czasy

Foto: Wikipedia

Przy stawkach sięgających kilkunastu tys. dol. za kontener i dziennej opłacie 135 tys. dol. za kontenerowiec, linie żeglugowe jeszcze nie notowały tak solidnych przychodów. Główni gracze mają 85% rynku. Armator CMA CGM na przychodach 10,7 mld dol. uzyskał zysk operacyjny 3,2 mld dol. Odpowiada to marży operacyjnej 29,7%, gdy w całym 2020 roku wyniosła ona 13,5%.

Czytaj więcej w: Kontenery na wagę złota

Chińskie COSCO zanotowało po pierwszym kwartale przychody 10 mld dol. i zysk netto 2,4 mld dol. Przychody wzrosły o 79,5% kwartał do kwartału, liczba przewiezionych kontenerów o 21%, a zysk netto ośmiokrotnie.

Czytaj więcej w: Posypały się „dostawy na czas”

AP Moller Maersk zaraportował 12,4 mld dol. przychodów i 2,7 mld dol. zysku netto. Z raportu koncernu wynika, że stawki przewozowe wzrosły o 35% do średnio 2662 dol. za 40-stopowy kontener.

Przychody niemieckiego Hapag-Lloyd wyniosły w pierwszym kwartale 4,9 mld dol., zysk operacyjny 1,5 mld dol., czyli tyle co w całym 2020 roku. Przychód na kontener wzrósł o 38% do 1509 dol. za TEU.

Czytaj więcej w: Importerzy z Chin będą słono płacić za transport do końca roku

OOCL zwiększył ilość przetransportowanych kontenerów o 23,8%, przychody o 96% do 3 mld dol. Tylko izraelski ZIM zakończył pierwszy kwartał stratą niemal 12 mln dol. na przychodach sięgających 0,6 mld dol.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach