IRU podlicza straty przewoźników

W tym roku przewoźnicy rzeczy poniosą dwa razy mniejsze straty niż w ubiegłym, jednak płynność firm jest na bardzo złym poziomie.

Publikacja: 07.07.2021 18:30

IRU podlicza straty przewoźników

Foto: Fot. GDDKiA

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU szacuje, że w tym roku wywołane pandemią globalne straty samochodowych przewoźników ładunków będą o połowę mniejsze niż w ubiegłym. Sięgną 347 mld dol., gdy w 2020 roku wyniosły 679 mld dol.

W przypadku przewoźników autobusowych z roku na rok straty rosną, z 500 mld w 2020 roku do 543 mld dol. w tym.

Czytaj więcej w: Wynagrodzenia rosną, a o kierowców i tak coraz trudniej

IRU oblicza, że w tym roku poprawiły się przychody przewoźników rzeczy, jednak nadal niewystarczająca jest płynność tej branży. W przypadku transportu autobusowego zarówno przychody jak i płynność są na fatalnym poziomie. Co trzecia firma w tej branży dokonała zwolnień. Przedsiębiorcy turystyczni są najbardziej pesymistyczni spośród badanych 21 branż.

Z raportu Intrum „Europejskie płatności 2021” wynika, że 62% respondentów „nigdy wcześniej nie obawiała się tak bardzo o zdolność swoich dłużników do terminowego regulowania płatności”.

Tyle samo uważa, że ryzyko opóźnień w płatnościach wzrośnie w najbliższym roku (w Polsce ten odsetek wynosi 61%).

Czytaj więcej w: Polscy przewoźnicy dofinansują holenderskich?

Blisko połowa europejskich i 46% polskich przedsiębiorców przewiduje wzrost ryzyka opóźnień i braku płatności. Przedstawiciele firm obawiają się, że problem będzie narastał w miarę wycofywania rządowego wsparcia.

Intrum oblicza, że klienci płacący po terminie są problemem dla 80% ankietowanych firm.

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU szacuje, że w tym roku wywołane pandemią globalne straty samochodowych przewoźników ładunków będą o połowę mniejsze niż w ubiegłym. Sięgną 347 mld dol., gdy w 2020 roku wyniosły 679 mld dol.

W przypadku przewoźników autobusowych z roku na rok straty rosną, z 500 mld w 2020 roku do 543 mld dol. w tym.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności