Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU szacuje, że w tym roku wywołane pandemią globalne straty samochodowych przewoźników ładunków będą o połowę mniejsze niż w ubiegłym. Sięgną 347 mld dol., gdy w 2020 roku wyniosły 679 mld dol.
W przypadku przewoźników autobusowych z roku na rok straty rosną, z 500 mld w 2020 roku do 543 mld dol. w tym.
Czytaj więcej w: Wynagrodzenia rosną, a o kierowców i tak coraz trudniej
IRU oblicza, że w tym roku poprawiły się przychody przewoźników rzeczy, jednak nadal niewystarczająca jest płynność tej branży. W przypadku transportu autobusowego zarówno przychody jak i płynność są na fatalnym poziomie. Co trzecia firma w tej branży dokonała zwolnień. Przedsiębiorcy turystyczni są najbardziej pesymistyczni spośród badanych 21 branż.
Z raportu Intrum „Europejskie płatności 2021” wynika, że 62% respondentów „nigdy wcześniej nie obawiała się tak bardzo o zdolność swoich dłużników do terminowego regulowania płatności”.