Polskie automaty magazynowe zamierzają podbić europejską logistykę

Firmy są młode, ale już widzą potrzebę dofinasowania, aby poradzić sobie ze spodziewanym zapotrzebowaniem.

Publikacja: 09.02.2022 19:52

Polskie automaty magazynowe zamierzają podbić europejską logistykę

Foto: VersaBox

Polski producent autonomicznych robotów mobilnych VersaBox zawarł umowę z włoską firmą CLS iMation na dystrybucję systemu Autonomy@Work. To pierwsze duże wyjście na rynki eksportowe. 

Rozmowy trwały kilkanaście miesięcy i przedłużyły się z powodu pandemii. – Współpraca z CLS wprowadzi VersaBox do nowych klientów przemysłowych w Europie – wyjaśnia współzałożyciel VersaBox odpowiedzialny za sprzedaż międzynarodową Jakub Michalski. – Doceniamy osiągnięcia CLS we wdrażaniu innowacyjnych produktów technologicznych u wymagających klientów. Zapotrzebowanie na autonomiczne roboty mobilne szybko rośnie, odzwierciedlając potrzebę poprawy wydajności i elastyczności procesów produkcyjnych – zaznacza Michalski. 

Czytaj więcej

Armatorzy przejmują kontenerowe spedycje, ale nie radzą sobie z obsługą zleceń

CLS iMation to jednostka biznesowa CLS, która od blisko 70 lat dostarcza rozwiązania dla wszystkich sektorów logistyki w zakresie automatyzacji i cyfryzacji procesów logistycznych. – Wybraliśmy VersaBox jako partnera w obszarze autonomicznych systemów transportowych. Doceniamy wzornictwo przemysłowe i umiejętności nawigacyjne Versabotów, a także kompleksową platformę intralogistyczną wspierającą niezawodne projektowanie, szybkie wdrażanie i bezbłędną realizację procesów transportowych – tłumaczy Business Unit Manager w CLS iMation Michele Calabrese. 

CLS jest pierwszym dystrybutorem w Europie (konkretnie we Włoszech, Hiszpanii, Francji i krajach Benelux), oferującym kompleksową usługę naszych rozwiązań, czyli projektowanie, wdrożenie i serwis – podkreśla odpowiedzialna za komunikację VersaBox Renata Bilska. 

Opisuje, że Autonomy@Work to cyfrowe narzędzie do projektowania, wdrożenia i kontroli autonomicznych wózków. – Cyfrowa platforma pozwala na stworzenie wirtualnej fabryki, dzięki której określamy, ile robotów potrzeba w danym zakładzie. Dopiero w drugim kroku dostarczamy roboty – wyjaśnia Bilska. 

Firma wdrożyła wózki w Faurecia (oddziały w Polsce i za granicą), Lubella, Padma, Autoliv, Huf. Versabox zatrudnia ponad 40 osób i cały czas poszukuje nowych pracowników. Do ekspansji szykuje się także Inovatica AGV, której personel liczy kilkanaście osób. 

Czytaj więcej

Ukraina wreszcie puści pociągi tranzytowe z Chin i Dalekiego Wschodu

Już w 2021 Inovatica AGV podpisała umowę na wdrożenie automatycznych wózków widłowych w magazynie na Śląsku. – Na styczniowych targach Automaticon sporo firm pytało automatyzację transportu wewnętrznego. Zainteresowanie było na tyle duże, że zachęciło nas do wyjazdu do Niemiec na targi Logimat, na które wybieramy się w maju. Mamy wrażenie, że automatyzacja będzie coraz bardziej gorącym tematem. Rozwiązanie staje się coraz bardziej dostępne kosztowo. Rozpoczęliśmy również poszukiwania inwestora zewnętrznego, który pomoże nam przygotować się do rosnącego popytu - zaznacza Piotr Anuszczyk z Inovatiki.

Wskazuje, że autonomiczny wózek widłowy kosztuje kilkadziesiąt tys. euro i różnica w cenie z klasycznym wózkiem elektrycznym wciąż maleje. Brakuje też operatorów wózków widłowych i rosną ich wynagrodzenia. - Pojazd AGV pracujący na 2—3 zmiany zwraca się w 2-3 lata. Dodatkową korzyścią jest możliwość przerzucenia operatorów manualnych do innych prac. Rutynowe zadania wykonuje robot, a ludzie kierowani są do bardziej wymagających czynności. Dostajemy dużo próśb o analizy przedwdrożeniowe. Firmy proszą o demonstracje trwające np. przez tydzień. Chcą przekonać się, że technologia działa, bo już wiedzą, że jest opłacalna – tłumaczy Anuszczyk. 

Polski producent autonomicznych robotów mobilnych VersaBox zawarł umowę z włoską firmą CLS iMation na dystrybucję systemu Autonomy@Work. To pierwsze duże wyjście na rynki eksportowe. 

Rozmowy trwały kilkanaście miesięcy i przedłużyły się z powodu pandemii. – Współpraca z CLS wprowadzi VersaBox do nowych klientów przemysłowych w Europie – wyjaśnia współzałożyciel VersaBox odpowiedzialny za sprzedaż międzynarodową Jakub Michalski. – Doceniamy osiągnięcia CLS we wdrażaniu innowacyjnych produktów technologicznych u wymagających klientów. Zapotrzebowanie na autonomiczne roboty mobilne szybko rośnie, odzwierciedlając potrzebę poprawy wydajności i elastyczności procesów produkcyjnych – zaznacza Michalski. 

Pozostało 82% artykułu
Firmy
Nowe sortery Poczty Polskiej
Elektromobilność
Czy ruch drogowy w europejskich miastach już wrócił do normalności?
Drogowy
Aplikacje poboru myta biją rekordy
Morski
Europejscy spedytorzy domagają się ochrony przed monopolem armatorów
Drogowy
Nowe rekordy cen frachtu. Pakiet Mobilności da w kość także nadawcom