Polskie automaty magazynowe zamierzają podbić europejską logistykę

Firmy są młode, ale już widzą potrzebę dofinasowania, aby poradzić sobie ze spodziewanym zapotrzebowaniem.

Publikacja: 09.02.2022 19:52

Polskie automaty magazynowe zamierzają podbić europejską logistykę

VersaBox

Foto: VersaBox

Polski producent autonomicznych robotów mobilnych VersaBox zawarł umowę z włoską firmą CLS iMation na dystrybucję systemu Autonomy@Work. To pierwsze duże wyjście na rynki eksportowe. 

Rozmowy trwały kilkanaście miesięcy i przedłużyły się z powodu pandemii. – Współpraca z CLS wprowadzi VersaBox do nowych klientów przemysłowych w Europie – wyjaśnia współzałożyciel VersaBox odpowiedzialny za sprzedaż międzynarodową Jakub Michalski. – Doceniamy osiągnięcia CLS we wdrażaniu innowacyjnych produktów technologicznych u wymagających klientów. Zapotrzebowanie na autonomiczne roboty mobilne szybko rośnie, odzwierciedlając potrzebę poprawy wydajności i elastyczności procesów produkcyjnych – zaznacza Michalski. 

Czytaj więcej

Armatorzy przejmują kontenerowe spedycje, ale nie radzą sobie z obsługą zleceń

CLS iMation to jednostka biznesowa CLS, która od blisko 70 lat dostarcza rozwiązania dla wszystkich sektorów logistyki w zakresie automatyzacji i cyfryzacji procesów logistycznych. – Wybraliśmy VersaBox jako partnera w obszarze autonomicznych systemów transportowych. Doceniamy wzornictwo przemysłowe i umiejętności nawigacyjne Versabotów, a także kompleksową platformę intralogistyczną wspierającą niezawodne projektowanie, szybkie wdrażanie i bezbłędną realizację procesów transportowych – tłumaczy Business Unit Manager w CLS iMation Michele Calabrese. 

CLS jest pierwszym dystrybutorem w Europie (konkretnie we Włoszech, Hiszpanii, Francji i krajach Benelux), oferującym kompleksową usługę naszych rozwiązań, czyli projektowanie, wdrożenie i serwis – podkreśla odpowiedzialna za komunikację VersaBox Renata Bilska. 

Opisuje, że Autonomy@Work to cyfrowe narzędzie do projektowania, wdrożenia i kontroli autonomicznych wózków. – Cyfrowa platforma pozwala na stworzenie wirtualnej fabryki, dzięki której określamy, ile robotów potrzeba w danym zakładzie. Dopiero w drugim kroku dostarczamy roboty – wyjaśnia Bilska. 

Firma wdrożyła wózki w Faurecia (oddziały w Polsce i za granicą), Lubella, Padma, Autoliv, Huf. Versabox zatrudnia ponad 40 osób i cały czas poszukuje nowych pracowników. Do ekspansji szykuje się także Inovatica AGV, której personel liczy kilkanaście osób. 

Czytaj więcej

Ukraina wreszcie puści pociągi tranzytowe z Chin i Dalekiego Wschodu

Już w 2021 Inovatica AGV podpisała umowę na wdrożenie automatycznych wózków widłowych w magazynie na Śląsku. – Na styczniowych targach Automaticon sporo firm pytało automatyzację transportu wewnętrznego. Zainteresowanie było na tyle duże, że zachęciło nas do wyjazdu do Niemiec na targi Logimat, na które wybieramy się w maju. Mamy wrażenie, że automatyzacja będzie coraz bardziej gorącym tematem. Rozwiązanie staje się coraz bardziej dostępne kosztowo. Rozpoczęliśmy również poszukiwania inwestora zewnętrznego, który pomoże nam przygotować się do rosnącego popytu - zaznacza Piotr Anuszczyk z Inovatiki.

Wskazuje, że autonomiczny wózek widłowy kosztuje kilkadziesiąt tys. euro i różnica w cenie z klasycznym wózkiem elektrycznym wciąż maleje. Brakuje też operatorów wózków widłowych i rosną ich wynagrodzenia. - Pojazd AGV pracujący na 2—3 zmiany zwraca się w 2-3 lata. Dodatkową korzyścią jest możliwość przerzucenia operatorów manualnych do innych prac. Rutynowe zadania wykonuje robot, a ludzie kierowani są do bardziej wymagających czynności. Dostajemy dużo próśb o analizy przedwdrożeniowe. Firmy proszą o demonstracje trwające np. przez tydzień. Chcą przekonać się, że technologia działa, bo już wiedzą, że jest opłacalna – tłumaczy Anuszczyk. 

Polski producent autonomicznych robotów mobilnych VersaBox zawarł umowę z włoską firmą CLS iMation na dystrybucję systemu Autonomy@Work. To pierwsze duże wyjście na rynki eksportowe. 

Rozmowy trwały kilkanaście miesięcy i przedłużyły się z powodu pandemii. – Współpraca z CLS wprowadzi VersaBox do nowych klientów przemysłowych w Europie – wyjaśnia współzałożyciel VersaBox odpowiedzialny za sprzedaż międzynarodową Jakub Michalski. – Doceniamy osiągnięcia CLS we wdrażaniu innowacyjnych produktów technologicznych u wymagających klientów. Zapotrzebowanie na autonomiczne roboty mobilne szybko rośnie, odzwierciedlając potrzebę poprawy wydajności i elastyczności procesów produkcyjnych – zaznacza Michalski. 

Pozostało 82% artykułu
Firmy
Nowe sortery Poczty Polskiej
Elektromobilność
Czy ruch drogowy w europejskich miastach już wrócił do normalności?
Drogowy
Aplikacje poboru myta biją rekordy
Morski
Europejscy spedytorzy domagają się ochrony przed monopolem armatorów
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Drogowy
Nowe rekordy cen frachtu. Pakiet Mobilności da w kość także nadawcom
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska