Operatorzy logistyczni od lat obserwują w przewozach rosnącą liczbę drobniejszych przesyłek. W ostatnim czasie wyraźnie rozbudowują magazyny przeładunkowe, aby poradzić sobie ze zwiększającym się potokiem ładunków.
Im większy tym lepszy
DB Schenker w Szczecinie przeniósł się 24 października 2022 roku do nowo wybudowanej lokalizacji przy Lubczyńskiej 20. Hala terminala przeładunkowego ma powierzchnię operacyjną prawie 4200 m kw.
Czytaj więcej
Kryzys zmusza firmy do zmian, a udana optymalizacja procesów i zwinne zarządzanie staje się celem wielu przedsiębiorstw.
Wiosną DB Schenker dodał 18. terminal na terenie Polski. Nowy obiekt, zlokalizowany w Toruniu, to inwestycja warta ponad 50 mln zł. Hala przeładunkowa o powierzchni operacyjnej ponad 4800 m kw. ma 54 doki dla pojazdów ciężarowych oraz rampę służącą do ich odśnieżania. Na terenie obiektu znajduje się stacja ładowania samochodów elektrycznych. W Polsce koncern zatrudnia 2500 osób, posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną, zaś w Europie ma ponad 430 terminali.
Sieć drobnicową rozbudowuje także konkurencyjny Raben, który w ub. roku otworzył w grudniu nowy magazyn w Warszawie, na Białołęce. Obiekt ma 7500 m kw. i 71 ramp przeładunkowych. Magazyn obsługuje sieć krajową oraz wahadła do krajów bałtyckich i Finlandii. Grupa posiada ponad 160 oddziałów w 15 krajach Europy (Polska, Niemcy, Holandia, Czechy, Słowacja, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Włochy oraz Austria) dysponuje 1 300 000 m kw. powierzchni magazynowych i każdego dnia na drogi wysyła ponad 9000 ciężarówek.