Ruszają prace przy głębokowodnym terminalu kontenerowym w Świnoujściu. 19 maja, Rada Ministrów przyjęła projekt uchwały, ustanawiającej program „Budowa i rozbudowa infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu” obejmujący lata 2023 - 2029.
W ramach programu zostanie zbudowany wschodni tor podejściowy do Świnoujścia o głębokości technicznej 17 m, długości ok. 70 km i szerokości 500 m, falochron dla nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu, a Urząd Morski w Szczecinie kupi pogłębiarkę na potrzeby utrzymania parametrów torów podejściowych do Świnoujścia oraz toru wodnego Świnoujście-Szczecin.
Czytaj więcej
Port przygotowuje parkingi dla potoku ciężarówek, które po żniwach przywiozą polskie i ukraińskie zboże.
Za powodzenie projektu trzymają kciuki spedytorzy, którzy jednak powstrzymują się z otwieraniem szampana. – Coś się najwyraźniej dzieje, oby to nie była tylko przedwyborcza transportowa kiełbasa. Trzeba poczekać 2-3 tygodnie, bo w tej sprawie były już falstarty – przypomina przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński.
Wielki projekt
Koszt programu, na który składać się będą środki finansowe budżetu państwa oraz krajowego programu „Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko” 2021-2027, to ok. 10,3 mld złotych.