Ministerstwo Infrastruktury wystąpiło do Komisji Europejskiej o poszerzenie sieci TEN-T, aby Rail Carpatia (RC) połączyła Olsztyn, Białystok, Lublin i Rzeszów.
Resort zakłada, że Rail Carpatia biegałaby od stacji Białystok na południe aktualnie jednotorową i niezelektryfikowaną linią kolejową nr 32 przez Bielsk Podlaski do Czeremchy. Dalej trasa wiodłaby linią kolejową nr 31 na południe, przy czym na tym odcinku RC (tak jak polska propozycja uzupełnienia sieci kompleksowej TEN-T) miałaby dwa warianty.
Propozycja Departamentu Transportu Kolejowego Ministerstwa Infrastruktury dotyczy modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 31 do Siedlec z jednoczesnym dodaniem do sieci TEN-T oraz priorytetowej elektryfikacji linii nr 31 na całym przebiegu, tak aby w pełni wykorzystać kolejowe przejście graniczne Siemianówka – Swisłocz (docelowo byłby to wariant dedykowany obsłudze ruch towarowego z Białorusi),
Propozycja CPK zakłada, że od Fronołowa na linii 31 byłaby wybudowana nowa linia kolejowa nr 631 Fronołów- Biała Podlaska – Milanów, po wybudowaniu przeznaczona dla pociągów pasażerskich.
Realizacja tego projektu umożliwi m.in. osiągnięcie krótszych czasów jazdy na odcinku Lublin – Białystok (o ok. 90 min. do obecnego czasu przejazdu) oraz włączenie Białej Podlaskiej w połączenia kolejowe w relacjach północ – południe.