Aktualizacja: 24.11.2024 04:21 Publikacja: 09.09.2021 07:34
PKP IC
Foto: PKP IC
Ministerstwo Infrastruktury wystąpiło do Komisji Europejskiej o poszerzenie sieci TEN-T, aby Rail Carpatia (RC) połączyła Olsztyn, Białystok, Lublin i Rzeszów.
Resort zakłada, że Rail Carpatia biegałaby od stacji Białystok na południe aktualnie jednotorową i niezelektryfikowaną linią kolejową nr 32 przez Bielsk Podlaski do Czeremchy. Dalej trasa wiodłaby linią kolejową nr 31 na południe, przy czym na tym odcinku RC (tak jak polska propozycja uzupełnienia sieci kompleksowej TEN-T) miałaby dwa warianty.
Zajmująca się dalekodystansowymi przewozami spółka przygotowuje się na pracowite kolejne 20 lat i walczy ze skutkami pandemii.
W przewozach osobowych jest lepiej, ale do normalnego poziomu daleko.
Przewoźnicy przygotowują się do wejścia w życie czwartego pakietu kolejowego i przybiera na sile walka o fundusze.
PKP Intercity zakupi 63 lokomotywy wielosystemowe, z możliwością zamówienia dodatkowych 32 pojazdów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Ruszyło projektowanie trasy Łódź-Sieradz-Wrocław, które zapewni bezpośrednie połączenie Warszawy z Wrocławiem.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
Projekty sieci transeuropejskiej mają na Litwie priorytet – pisze po alarmującym tekście „Rzeczpospolitej” litewska wiceminister transportu i komunikacji.
Spośród firm giełdowych powódź uderzyła w firmy energetyczne, gazowe, kolejowe, budowlane, ale i w banki czy ubezpieczycieli.
W ostatnich latach Polska zainwestowała z unijnych funduszy blisko 200 mld zł w transport. W kolejnej, po 2027 roku, tak dużych pieniędzy już nie dostaniemy.
Tomasz Prejs, od września nowy prezes polskiego oddziału Siemens Mobility mówi o potencjale polskiego rynku i szansach na współpracę z lokalnymi graczami.
Resort chce inwestować w opłacalne projekty infrastruktury kolejowej, zaś firmy budowlane szukają pilnych zleceń, bo na rynku utrzymuje się posucha.
Najwięcej osób jeździ pociągami na Mazowszu, najmniej na Podlasiu. Najczęściej korzystają z kolei mieszkańcy Pomorza.
Koleje Ukraińskie (UZ) planują duże inwestycje, w tym w linie normalnotorowe. Dzięki nim przejmą lukratywne przeładunki na granicach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas