Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 16:23 Publikacja: 19.03.2025 22:03
Robert Przybylski
Foto: Robert Przybylski
Mamy trzecią pod względem długości sieć kolejową w Europie i najmniej na nią wydajemy wśród krajów OECD – niepokoi się członek zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Rafał Leszczyński. W 2018 roku Polska wydała na kolej 12,2 euro na mieszkańca, co stanowiło 13 proc. unijnej średniej.
Z danych gromadzącego ministrów transportu International Transport Forum wynika, że w latach 2018-2022 Polska wydawała na inwestycje w infrastrukturę transportu lądowego 0,7 proc. PKB, a w stosunku do okresu 2008-2012 było to mniej o 1,2 pp. W tym samym czasie Bułgaria, Czechy, Rumunia wydawały ponad 1 proc. PKB, a Węgry nawet blisko 2 proc. Skutkiem „oszczędności” jest zdegradowana infrastruktura: na jednej czwartej długości sieci są ograniczenia prędkości, a 2 tys. km linii jest w złym stanie – wskazuje członek zarządu IGTL.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zamknięta z powodu manewrów Zapad granica z Białorusią wstrzymuje wart 30 mld dol. rocznie chiński eksport do Un...
Eksport do Chin jest obaczony ryzykiem wynikającym z uwarunkowań politycznych i gospodarczych. Jego wielkość zma...
Można kupić decyzję środowiskową pozwalającą na wniesienie terminalu intermodalnego w Emilianowie pod Bydgoszczą.
Polacy ruszyli na wakacje, zapełniły się pociągi, zniknęła konkurencja przewoźnika dalekobieżnego z regionalnymi...
Pesa stawia na wodór i dokonała pierwszego regularnego przejazdu lokomotywy wodorowej. Alstom zaś wygrał duży ko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas