Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 20.06.2025 21:30 Publikacja: 19.03.2025 22:03
Robert Przybylski
Foto: Robert Przybylski
Mamy trzecią pod względem długości sieć kolejową w Europie i najmniej na nią wydajemy wśród krajów OECD – niepokoi się członek zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Rafał Leszczyński. W 2018 roku Polska wydała na kolej 12,2 euro na mieszkańca, co stanowiło 13 proc. unijnej średniej.
Z danych gromadzącego ministrów transportu International Transport Forum wynika, że w latach 2018-2022 Polska wydawała na inwestycje w infrastrukturę transportu lądowego 0,7 proc. PKB, a w stosunku do okresu 2008-2012 było to mniej o 1,2 pp. W tym samym czasie Bułgaria, Czechy, Rumunia wydawały ponad 1 proc. PKB, a Węgry nawet blisko 2 proc. Skutkiem „oszczędności” jest zdegradowana infrastruktura: na jednej czwartej długości sieci są ograniczenia prędkości, a 2 tys. km linii jest w złym stanie – wskazuje członek zarządu IGTL.
Czy polskie firmy sięgną po pieniądze Deutsche Bahn czy raczej Deutsche Bahn sięgnie po polskie ręce do pracy?
Zaczyna się robić gęsto od podmiotów przygotowujących się do obsługi kolejowego ruchu między Unią Europejską i U...
Premier obiecał na kolej 180 mld zł, a firmy budowlane domagają się stabilnego finansowania budowy żelaznych szl...
Rząd przygotowuje się do odbudowy Ukrainy i do 2028 roku rozbuduje Euroterminal Sławków. Jednak wcześniej poda k...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Po latach burzliwych zmian Pesa wypłynęła na spokojne wody. Notuje zyski, ma rekordowo gruby portfel zamówień, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas