Reklama

Nie wszyscy przewoźnicy osiągnęli sukces w logistyce kontraktowej

Niektórzy przewoźnicy, którzy weszli w segment logistyki kontraktowej, mają poważne problemy z zapełnieniem magazynów. Jednak dla rynku magazynowego nie jest to trzęsienie ziemi.

Publikacja: 17.03.2025 10:33

Nie wszyscy przewoźnicy osiągnęli sukces w logistyce kontraktowej

Foto: mat.prasowe

Minął okres magazynowej gorączki wywołanej pandemią. Klienci tną zapasy, a dzierżawcy magazynów zostają bez przychodu. – Firmy transportowe podjęły decyzję rozwoju w segmencie magazynowym bez analizy ryzyka. Mają teraz podwójny problem, bowiem zmalał zarówno rynek magazynowy jak i transportowy – wskazuje odpowiedzialny za logistykę kontraktową w Paul Schockemöhle Logistics Polska Andrzej Bekierski. 

Przyznaje, że odradza przewoźnikom otwierania biznesu magazynowego. – Chyba że jest na ręku 5-8-letni kontrakt magazynowy. Jeśli nie ma go, lepiej zaczekać. Duzi gracze mają wypełnione magazyny i wejście nowych to spore ryzyko, tym bardziej, że rynek magazynowy jest wolno rotujący, o długiej stopie zwrotu – podkreśla Bekierski. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Produkty i Usługi
Pocztowcy obiecują rychłe wznowienie wysyłki paczek do USA
Produkty i Usługi
W wysyłkach paczek do USA dojdzie jeszcze jeden konkurent
Produkty i Usługi
Firmy kurierskie i brokerzy kuszą klientów ułatwieniami w nadaniu przesyłek
Produkty i Usługi
Rosną wskaźniki jakościowe Poczty Polskiej
Produkty i Usługi
DHL goni konkurencję instalując automaty paczkowe
Reklama
Reklama