Nie wszyscy przewoźnicy osiągnęli sukces w logistyce kontraktowej

Niektórzy przewoźnicy, którzy weszli w segment logistyki kontraktowej, mają poważne problemy z zapełnieniem magazynów. Jednak dla rynku magazynowego nie jest to trzęsienie ziemi.

Publikacja: 17.03.2025 10:33

Nie wszyscy przewoźnicy osiągnęli sukces w logistyce kontraktowej

Foto: mat.prasowe

Minął okres magazynowej gorączki wywołanej pandemią. Klienci tną zapasy, a dzierżawcy magazynów zostają bez przychodu. – Firmy transportowe podjęły decyzję rozwoju w segmencie magazynowym bez analizy ryzyka. Mają teraz podwójny problem, bowiem zmalał zarówno rynek magazynowy jak i transportowy – wskazuje odpowiedzialny za logistykę kontraktową w Paul Schockemöhle Logistics Polska Andrzej Bekierski. 

Przyznaje, że odradza przewoźnikom otwierania biznesu magazynowego. – Chyba że jest na ręku 5-8-letni kontrakt magazynowy. Jeśli nie ma go, lepiej zaczekać. Duzi gracze mają wypełnione magazyny i wejście nowych to spore ryzyko, tym bardziej, że rynek magazynowy jest wolno rotujący, o długiej stopie zwrotu – podkreśla Bekierski. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Produkty i Usługi
Raben przyspiesza tempo w regionalnym wyścigu firm logistycznych
Produkty i Usługi
Coraz mniej chętnych na magazyny
Produkty i Usługi
W branży TSL nieodwołalnie nadchodzi robotyzacja
Produkty i Usługi
Kurierzy i sklepy spożywcze to mariaż z rozsądku
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Produkty i Usługi
InPost zdobył świetnego klienta