W grudniu PKP Intercity odebrała 81 wagonów wyprodukowanych przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Umowa była warta 700 mln zł. Łącznie w ramach realizowanego programu inwestycyjnego, PKP Intercity zawarło z wielkopolską spółką umowy warte ponad 1,83 mld zł brutto. – Firma Cegielski która miała zniknąć – przypomina sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.
Czytaj więcej
Prezes Symlog Bartosz Miszkiewicz mówi o perspektywach kolejowych przewozów z Chin na Nowym Jedwabnym Szlaku.
Cały program inwestycyjny przewoźnika ma wartość 24 mld zł. Ostatnia umowa przewoźnika z wielkopolskim producentem była zawarta w kwietniu 2022 roku. FPS Cegielski ma wykonać naprawy okresowe na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 90 wagonów typu 111A i 141A oraz ich późniejszych przeglądów na trzecim poziomie utrzymania. Wartość całego zamówienia wynosi niemal 495 mln zł brutto.
Dzięki zleceniom narodowego przewoźnika FPS Cegielski rozbudował potencjał produkcyjny. – Zakończyliśmy bardzo dobry rok – ocenia p.o. prezesa zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Marcin Rodek. Świeżo dostarczone do PKP IC wagony mają mieć także homologacje zagraniczne. – Proces homologacyjny toczy się i dotrzymamy terminów – obiecuje prezes FPS Cegielski. Wagony dopuszczone są na prędkość 200 km/h i mają wózki własnej konstrukcji, projektowane przez inż. Suwalskiego i jego następców.
Wielkopolska spółka zatrudnia 500 osób i może produkować 18 pudeł wagonowych miesięcznie. – Wielkość produkcji możemy łatwo rozszerzyć lub zmniejszyć – zapewnia p.o. prezesa zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Marcin Rodek.