Cummins otwiera zakład odbudowy kolejowych silników w Krakowie

Pierwsza przemysłowa inwestycja Cumminsa w Polsce. Pod koniec roku ruszy pierwszy tego typu, specjalistyczny ośrodek firmy w Europie.

Publikacja: 09.03.2023 17:44

Cummins otwiera zakład odbudowy kolejowych silników w Krakowie

Foto: Cummins

Inwestycja, warta 10 mln dol., to obiekt o powierzchni 4 600 mkw., który pomoże sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu odbiorców firmy na specjalistyczne usługi odbudowy silników. 

Czytaj więcej

Duńczycy włączyli się do walki o nocną dystrybucję części

Krakowskie centrum będzie uzupełnieniem istniejącej już globalnej sieci wyspecjalizowanych zakładów Cummins, przeznaczonych do odbudowy silników o dużej mocy, o pojemności 19 litrów i większych, w tym modeli silników Cummins, jak QSK19, QSK38 i QSK60. Nowy zakład będzie również w stanie remontować i przebudowywać mniejsze silniki z rodziny Mid Range oraz Heavy Duty. Z racji tego, że jednostki te pracują w najbardziej wymagających warunkach, proces przebudowy, obejmujący kompletny demontaż, czyszczenie, kontrolę, wymianę głównych komponentów, udoskonalenia konstrukcyjne i próby, ma na celu przedłużenie żywotności oryginalnego silnika. 

W wielu przypadkach owe działania mogą również poprawić wydajność paliwową i osiągi silnika. – Jest to również strategiczny ruch dla Cummins w skali globalnej, ponieważ krakowski zakład znacznie rozszerza zakres usług oferowanych w regionie, jednocześnie zwiększając możliwości składowania i dystrybucji, w tym dzięki sześć razy większej niż dotychczas powierzchni magazynowej – wskazuje Country Leader na Polskę, Kraje Bałtyckie i Ukrainę w Cummins Marek Matuszewski. 

W obiekcie znajdą się dwie 15-tonowe suwnice, żurawie, komórkę testową z hamownią silnikową, kabinę lakierniczą oraz urządzenie do mycia i czyszczenia silników. W obiekcie znajdą się dwa stanowiska do demontażu, cztery stanowiska do montażu silników o wysokiej mocy i trzy stanowiska do montażu silników z rodzin MD/HD (Mid Range/Heavy Duty) oraz stanowisko testowe Millipore. 

Czytaj więcej

Solaris po raz pierwszy ze stratą

Ciężkie silniki stosowane są m.in. w lokomotywach i maszynach roboczych. Konkurencją są m.in. Caterpillar, MTU, MAN oraz Deutz. Do niedawna w nowych lokomotywach stosowane były także silniki z rosyjskiej Kołomny. 

Inwestycja, warta 10 mln dol., to obiekt o powierzchni 4 600 mkw., który pomoże sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu odbiorców firmy na specjalistyczne usługi odbudowy silników. 

Krakowskie centrum będzie uzupełnieniem istniejącej już globalnej sieci wyspecjalizowanych zakładów Cummins, przeznaczonych do odbudowy silników o dużej mocy, o pojemności 19 litrów i większych, w tym modeli silników Cummins, jak QSK19, QSK38 i QSK60. Nowy zakład będzie również w stanie remontować i przebudowywać mniejsze silniki z rodziny Mid Range oraz Heavy Duty. Z racji tego, że jednostki te pracują w najbardziej wymagających warunkach, proces przebudowy, obejmujący kompletny demontaż, czyszczenie, kontrolę, wymianę głównych komponentów, udoskonalenia konstrukcyjne i próby, ma na celu przedłużenie żywotności oryginalnego silnika. 

Szynowy
Polskie i ukraińskie koleje na kolizyjnym torze
Szynowy
PKP Intercity lepiej obsłuży linie niezelektryfikowane
Szynowy
Ukraina stawia na transport kolejowy
Szynowy
Czy Polska włączy się do walki o Talgo?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Szynowy
Jaki dworzec kolejowy w CPK?