W 2022 roku Solaris Bus&Coach zakończył stratą EBIT 4 mln euro, gdy rok wcześniej spółka zanotowała 38 mln euro zysku. W pierwszej połowie roku EBIT wyniósł 3 mln euro. Zysk EBITDA wyniósł na koniec roku sięgnął 20 mln euro, a w pierwszej połowie 5 mln euro. Na słabe wyniki wpłynęła także konieczność zwiększenia kapitału obrotowego, wynikająca z rosnących cen komponentów i pracy.
Czytaj więcej
Władze w Astanie interweniowały w sprawie zamknięcia przejść granicznych Polski z Białorusią dla ciężarówek spoza UE i EFTA, poinformowała 24 lutego Narodowa Izba Przedsiębiorców Kazachstanu Atameken.
Od 1 stycznia 2023 roku Javier Iriarte został nowym prezesem zarządu Solaris Bus & Coach, zastępując Javiera Calleję, który zarządzał Solarisem od października 2018 roku.
Gęstnieje konkurencja
CAF podkreśla, że ceny autobusów zostały renegocjowane. Nie jest to jednak łatwe zadanie, ponieważ nasila się konkurencja cenowa. – Z mojej wiedzy wynika, że jest coraz większa, stąd pomysły Mercedes-Benz aby oferować tureckie Conecto zamiast niemieckiego Citaro, a Iveco zaczyna produkować w Turcji miejskie pojazdy Streetway. W Polsce to dodatkowa konkurencja z nowymi graczami: ARP, Nesobus, Arthur Bus plus chiński Yutong – wylicza redaktor naczelny portalu Transinfo i analityk rynku Aleksander Kierecki.
Producent dostarczył 1492 autobusy, dokładnie tyle samo co rok wcześniej. Należący do hiszpańskiej grupy CAF Solaris zmagał się z trwającym 5,5 tygodni strajkiem oraz problemami dostawców, w tym opóźnieniami z zakupach półprzewodników i wiązek elektrycznych. Na brakujące części czeka ćwierć tysiąca autobusów. CAF spodziewa się znaczącej poprawy w drugiej połowie br. Spółka przyznaje, że pierwsze tygodnie br. wskazują poprawę terminowości dostaw.