PKP LHS ma nowy terminal przeładunkowy

Obiekt przeznaczony do przeładunków kontenerowych o powierzchni ponad 4 ha ma zdolność przeładunku 200 tys. ton rocznie.

Publikacja: 29.11.2023 22:24

Terminal kontenerowy w Woli Baranowskiej, 29 XI 23

Terminal kontenerowy w Woli Baranowskiej, 29 XI 23

Foto: PKP LHS

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa uruchomiła terminal przeładunkowy zlokalizowany na stacji Wola Baranowska LHS, w woj. podkarpackim, między Tarnobrzegiem i Mielcem. 

Inwestycja umożliwi obsługę w Woli Baranowskiej ładunków intermodalnych. — Powstanie Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego województwa podkarpackiego oraz dla zwiększenia możliwości przewozu ładunków koleją, co poprawi bezpieczeństwo łańcuchów dostaw. Takie inwestycje jak te pokazują, że o rozwoju infrastruktury kolejowej myślimy bardzo szeroko. Tworzymy spójny system transportowy odpowiadający na wyzwania współczesności – wskazuje wiceminister infrastruktury Rafał Weber. 

Czytaj więcej

Ruszają kontrole ciężarówek na granicy z Ukrainą. Mają wykazać skalę nadużyć

 W ramach tego projektu na stacji Wola Baranowska wybudowano plac przeładunkowo — składowy o powierzchni 40,6 tys. m2, nowy układ torowy o szerokości 1435 mm oraz 1520 mm wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, nową drogę dojazdową wraz z placem postojowym dla samochodów. Wykonano również nową infrastrukturę telekomunikacyjną, elektroenergetyczną i wodociągowo-kanalizacją oraz zamontowano monitoring. 

Terminal wyposażony został w nowe urządzenia do przeładunku: kontenerów typu reachstacker, towarów masowych oraz ładowarkę kołową i wózek widłowy dzięki czemu będzie można obsługiwać ładunki intermodalne. — Rozwijamy naszą spółkę. Uruchomienie nowego Terminala Przeładunkowego umożliwi obsługę dłuższych pociągów na stacji Wola Baranowska LHS, zapewni dogodny dojazd samochodów do przeładowywanych towarów, poprawi płynność ruchu pojazdów samochodowych na terenie placu ładunkowego, zwiększy przepustowość stacji kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo składowanych towarów — opisuje prezes zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb. 

Kwota wydatków ogółem przekroczyła 61 mln zł, z czego unijne dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło ponad 16 mln zł. 

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa uruchomiła terminal przeładunkowy zlokalizowany na stacji Wola Baranowska LHS, w woj. podkarpackim, między Tarnobrzegiem i Mielcem. 

Inwestycja umożliwi obsługę w Woli Baranowskiej ładunków intermodalnych. — Powstanie Terminala Przeładunkowego na stacji Wola Baranowska LHS ma duże znaczenie dla rozwoju gospodarczego województwa podkarpackiego oraz dla zwiększenia możliwości przewozu ładunków koleją, co poprawi bezpieczeństwo łańcuchów dostaw. Takie inwestycje jak te pokazują, że o rozwoju infrastruktury kolejowej myślimy bardzo szeroko. Tworzymy spójny system transportowy odpowiadający na wyzwania współczesności – wskazuje wiceminister infrastruktury Rafał Weber. 

Szynowy
Koleje dla CPK na 350 km/h
Szynowy
Wczoraj wypadek, dzisiaj wyrok: kolizja w Ghanie
Szynowy
Pieniądze przejdą koło nosa kolejom regionalnym
Szynowy
Energetyka Kolejowa podsumował pierwszy rok w grupie PGE
Szynowy
Samorządy wymieniają tabor kolejowy
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?