Alstom podpisał 29 sierpnia umowę z Captrain Polska (spółką należącą do francuskiego przewoźnika państwowego SNCF) na dostawę trzech wielosystemowych lokomotyw Traxx. Będą to pierwsze własne lokomotyw, wcześniej operator dzierżawił 10 sztuk tego modelu. W marcu Alstom sprzedał 6 takich lokomotyw do Clip Intermodal.
PKP Intercity wymogło na Newagu przyspieszenie dostaw lokomotyw Griffin. Przewoźnik w każdym miesiącu bije rekordy przewozów i potrzebuje taboru „na już”. W długi sierpniowy weekend przewiózł 1,3 mln pasażerów, a jednego dnia 307 tys. osób.
Czytaj więcej
W transporcie wyczuwalna jest lekka poprawa. Rośnie liczba zleceń i stawki, ale są to poziomy wyraźnie gorsze od notowanych w 2022 roku.
Fabryki zapchane zleceniami
Newag jest zapchany robotą i w księgach ma jeszcze dostawy 63 wielosystemowych lokomotyw oraz 32 w opcji. Do tego w produkcji są 32 ciężkie lokomotyw Dragon dla Cargounit oraz mniejsze zamówienia dla innych odbiorców.
Także Pesa sprzedają wszystkie lokomotywy Gama jakie jest w stanie wyprodukować. Odbiorcą jest m.in. Cargounit, który w grudniu ub.r. zamówił 40 Gam z odbiorem do końca tego roku. – Plany produkcyjne Pesa na bieżący i przyszły rok zakładają produkcję kolejnych minimum 45 lokomotyw Gama Marathon, z czego zdecydowana większość trafi do Cargounit – przyznaje kierownik Sprzedaży Rynku Lokomotyw i Wagonów Pesa Piotr Rościszewski.