Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki

DB Schenker włączył do centrum Oslo City Hub operator elektryczną ciężarówkę Volvo FL.

Publikacja: 16.09.2020 15:22

Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki

Foto: Fot. DB Schenker

Projekt wspiera państwowa agencja energetyczna Enova. Podobnie jak centrum dystrybucyjne DB Schenker Oslo City Hub, Volvo FL Electric będzie zasilany przede wszystkim norweską odnawialną energią hydroelektryczną.

Czytaj więcej w: Napęd gazowy odejdzie do lamusa?

Volvo FL Electric o ładowności 16 ton będzie wykorzystywany w dostawach miejskich przez DB Schenker na terenie Oslo. Łącznie DB Schenker zamówił jedenaście elektrycznych ciężarówek dla logistyki miejskiej w Oslo. Zastąpią one pojazdy z silnikiem diesla. Pierwszy z trzech elektrycznych samochodów otrzymał napis „w 100% elektrycznie w Oslo”.

DB Schenker otworzył Oslo City Hub w centrum norweskiej stolicy w maju 2019 r. Do końca 2020 r. jego działalność będzie prowadzona całkowicie bez paliw kopalnych, z wykorzystaniem łącznie 23 pojazdów elektrycznych, w tym furgonetek i rowerów towarowych. Codziennie około 800 dostaw w Oslo będzie realizowanych za pomocą pojazdu elektrycznego.

Czytaj więcej w: Ciężarowe diesle na złom

Celem DB Schenker jest zmniejszenie do 2030 r. o 40% emisji poszczególnych gazów cieplarnianych w porównaniu z 2006 r.

Korporacyjne cele schodzą na drugi plan wobec ustaw parlamentów takich krajów jak Wielka Brytania, Hiszpania czy Holandia, które już przyjęły ustawy zakazujące rejestrację samochodów z silnikami spalinowymi po 2040 roku.

Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy będą zmuszeni do prób ciężarówek z napędem alternatywnym. Alternatywą dla bateryjnego napędu jest ogniwo paliwowe, zasilane wodorem. Próbne ciężarówki Daf trafiły do przewoźników do oceny.

Projekt wspiera państwowa agencja energetyczna Enova. Podobnie jak centrum dystrybucyjne DB Schenker Oslo City Hub, Volvo FL Electric będzie zasilany przede wszystkim norweską odnawialną energią hydroelektryczną.

Czytaj więcej w: Napęd gazowy odejdzie do lamusa?

Pozostało 85% artykułu
Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach