Scania samodzielnie powalczy w Chinach

Scania zbuduje w Rugao w prowincji Jiangsu (150 km na północny zachód od Szanghaju) własny zakład montażu pojazdów ciężarowych.

Publikacja: 01.12.2020 08:40

Scania samodzielnie powalczy w Chinach

Foto: logistyka.rp.pl

Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 roku. – Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – opisuje prezes i dyrektor generalny Scanii Henrik Henriksson.

Czytaj więcej w: Od stycznia dozwolone autonomiczne auta na polskich drogach

Utworzenie przez Scanię własnej jednostki przemysłowej w Chinach stało się możliwe dzięki przejęciu Nantong Gaokai Auto Manufacturing Ltd. Nowy podmiot jest w całości kontrolowany przez Scanię, w odróżnienie od działających w Chinach spółek Volvo i MAN, w których zachodnie firmy mają mniejszościowe udziały. Daimler ma połowę udziałów w spółce z chińskim Fotonem.

Czytaj więcej w: Coraz krótsza droga do Chin

Szwedzka marka zamierza rozwinąć początkowy montaż do kompletnej produkcji. – Nasza działalność w tym kraju będzie stopniowo rozszerzana i przekształcana w pełnowymiarową jednostkę w globalnej strukturze produkcji i dostaw Scania. Celem jest nie tylko uczynienie z Chin trzeciego filaru naszego przemysłu, ale także stworzenie regionalnego centrum sprzedaży na inne rynki azjatyckie – dodaje Henriksson.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy przeżywają gazowy boom

Dwa pierwsze filary to Europa i Ameryka Południowa. Największą sprzedaż Scania notuje w Brazylii, gdzie znajduje chętnych na 8-9 tys. samochodów ciężarowych rocznie. Brazylijski zakład jest niezależny od europejskich fabryk, produkuje m.in. kabiny, silniki oraz osie.

Chiny są największym na świecie jednolitym rynkiem pojazdów użytkowych, odpowiadają za 40 proc. światowej sprzedaży (3,9 mln rejestracji samochodów ciężarowych w 2019 roku). Sprzedaż jest zdominowana przez producentów krajowych, ale Scania uważa, że popyt na pojazdy o wyższym od chińskich zaawansowaniu technologicznym, lepszych osiągach i większej dostępności rośnie wraz z zapotrzebowaniem na bardziej wydajną logistykę i zrównoważony transport.

""

Chiński JAC Runner z kabiną o stylistyce wzorowanej na Scanii. Fot. Wikipedia

Foto: logistyka.rp.pl

Scania jest marką dobrze znaną w Chinach. Lokalny producent JAC Motors od kilku lat produkuje ciężarówki z kabinami, będącymi stylistycznymi kopiami kabin Scanii.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 roku. – Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – opisuje prezes i dyrektor generalny Scanii Henrik Henriksson.

Czytaj więcej w: Od stycznia dozwolone autonomiczne auta na polskich drogach

Pozostało 85% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności