Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 roku. – Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – opisuje prezes i dyrektor generalny Scanii Henrik Henriksson.
Czytaj więcej w: Od stycznia dozwolone autonomiczne auta na polskich drogach
Utworzenie przez Scanię własnej jednostki przemysłowej w Chinach stało się możliwe dzięki przejęciu Nantong Gaokai Auto Manufacturing Ltd. Nowy podmiot jest w całości kontrolowany przez Scanię, w odróżnienie od działających w Chinach spółek Volvo i MAN, w których zachodnie firmy mają mniejszościowe udziały. Daimler ma połowę udziałów w spółce z chińskim Fotonem.
Czytaj więcej w: Coraz krótsza droga do Chin
Szwedzka marka zamierza rozwinąć początkowy montaż do kompletnej produkcji. – Nasza działalność w tym kraju będzie stopniowo rozszerzana i przekształcana w pełnowymiarową jednostkę w globalnej strukturze produkcji i dostaw Scania. Celem jest nie tylko uczynienie z Chin trzeciego filaru naszego przemysłu, ale także stworzenie regionalnego centrum sprzedaży na inne rynki azjatyckie – dodaje Henriksson.