Transport ładunków z Wysp do Unii zdrożeje w Lufthansie

Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą, która będzie pobierać dopłaty za transport ładunków z W. Brytanii do lotnisk w Unii.

Publikacja: 14.01.2021 08:16

Transport ładunków z Wysp do Unii zdrożeje w Lufthansie

Foto: logistyka.rp.pl

Dział transportu frachtu Lufthansa Cargo wprowadził opłatę za zapewnienie, że są bezpieczne wszystkie ładunki transportowane z W. Brytanii w ramach usług drogowych (RFS) na dalsze loty z europejskich lotnisk podał portal The Loadstar. Po brexicie prawo Unii Europejskiej nie uznaje ładunków przewożonych z W. Brytanii za bezpieczne i wymaga, by były ponownie sprawdzane w skanerach przed dalszymi lotami.

Czytaj więcej w: Problemem będzie wyjazd z Wielkiej Brytanii

Lufthansa poinformowała swych klientów, że ładunki odprawiane z W. Brytanii w systemie RFS będą podlegać dopłatom za zapewnienie bezpieczeństwa, podobnie jak ładunki o nieznanej zawartości”. Wyniosą 15 pensów (0,17 euro) za kilogram, minimum 17 funtów (19 euro). „Jesteśmy prawnie zobowiązani do przestrzegania tego nowego przepisu”- stwierdził przewoźnik i dodał, że „będzie przedstawiać swe obawy i niepokoje właściwym ministrom z Unii”.

Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą, która podała szczegóły o dopłatach, ale zapewne więcej przewoźników zrobi to samo. Air France-KLM nie odpowiedziała jeszcze na pytanie portalu, czy to zrobi.

Czytaj więcej w: Holendrzy konfiskują żywność kierowcom osobówek z Wielkiej Brytanii

Brytyjski rząd zauważył, że rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa frachtu podlegają „wzajemnemu uznaniu norm przez W. Brytanię i UE”, natomiast jego rada dotycząca wysyłania towarów jest mniej jasna. „Wszelkie partie ładunków transportowane drogą z W. Brytanii do Unii, także towarowymi samolotami nie mogą być już akceptowane jako bezpieczne i dlatego mogą być ponownie skanowane przed następnym lotem” stwierdził portal Gov.UK.

Dodał, że „istnieją odrębne ustalenia dotyczące transportu drogowego frachtu między W. Brytanią i Irlandią, zgodnie z którymi takie przesyłki mogą nadal być uważane za bezpieczne i nie wymagające kolejnej kontroli skanerami”.

Czytaj więcej w: Koniec z lataniem. Samoloty pasażerskie przerabiane na towarowe

Dyrektor firmy spedycyjnej Speedlink z Irlandii Płn., David Rogers powiedział portalowi, że opłaty za zapewnienie bezpieczeństwa są szansą dla jego regionu. Producenci z Belfastu narzekali od dawna na szybkość wprowadzania towarów na rynek, bo transport ciężarówkami do Europy (jedyna realna opcja) wydłuża czas dostaw o 3 dni.

W konsekwencji tego firma Rogersa postanowiła wprowadzić na lotnisku w Belfaście psy specjalnie przeszkolone do wykrywania materiałów wybuchowych, aby zaproponować alternatywę producentom na północ od Dublina. – Pracowaliśmy dwa lata nad przygotowaniem takich psów w Belfaście, będzie to pierwsze lotnisko na całej wyspie z taką kontrolą. Psy zapewniają 98 proc. skuteczności, jeden może obwąchać 130 ton na godzinę zgodnie z wymogami urzędu lotnictwa cywilnego CAA – ostrzejszymi niż w Unii i w Stanach – pozwalając zaoszczędzić trzy dni w transporcie. Będziemy zachęcać samoloty cargo, by latały z ładunkami z Belfastu. To będzie zasadnicza zmiana sposobu działania – powiedział Rogers.

Dział transportu frachtu Lufthansa Cargo wprowadził opłatę za zapewnienie, że są bezpieczne wszystkie ładunki transportowane z W. Brytanii w ramach usług drogowych (RFS) na dalsze loty z europejskich lotnisk podał portal The Loadstar. Po brexicie prawo Unii Europejskiej nie uznaje ładunków przewożonych z W. Brytanii za bezpieczne i wymaga, by były ponownie sprawdzane w skanerach przed dalszymi lotami.

Czytaj więcej w: Problemem będzie wyjazd z Wielkiej Brytanii

Pozostało 85% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności