Samorząd województwa Dolnośląskiego zamierza w najbliższych dwóch latach wydać miliard na tabor i planuje, że część funduszy pozyska z Krajowego Planu Odbudowy. Koleje Dolnośląskie wzięły w PKO BP kredyt na 442 mln zł, który pozwoli sfinansować zakup 8 pociągów Pesa Elf 2 jako opcja do zawartego w ub.r. kontraktu. Skorzystanie z prawa opcji to część szerszego projektu, który jest współfinansowany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Projekt „Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska – zakup taboru kolejowego do obsługi ruchu pasażerskiego we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym” jest dofinansowany kwotą 85,1 mln złotych.
Czytaj więcej w: CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek
Wartość całego zamówienia Kolei Dolnośląskich sięgnie 377 mln złotych, a jeden pociąg Elf 2 będzie kosztował 29 mln złotych. Nowy tabor pozwoli przewoźnikowi oraz samorządowi województwa dolnośląskiego kontynuować rozwój siatki połączeń w regionie. Ostatnie składy zostaną przekazane przewoźnikowi do połowy 2023 roku. – Zamierzamy nadal intensywnie inwestować w rozwój kolei w regionie. Jak pokazują wyniki przewozowe w momencie luzowania obostrzeń epidemicznych liczba pasażerów natychmiast skokowo wzrasta. To dla nas jasny sygnał, że warto inwestować w rozwój transportu kolejowego – deklaruje Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa odpowiedzialny za rozwój infrastruktury kolejowej w regionie.
W ub.r. roku Kleje Dolnośląskie zamówiły 11 pociągów, w tym 6 hybryd z Newagu.
Czytaj więcej w: Intercity kupi wodorowe pociągi