Chińska spółka wynajęła w polskiej firmie niemieckie lokomotywy

Fot. Siemens

Dzięki unijnym dopłatom nareszcie przybywa taboru do przewozów intermodalnych.

Cargounit, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, odebrała 3 z 5 zakupionych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS.

Objęte są one 8-letnią gwarancją producenta. Ich dzierżawcą został operator intermodalny Bahnoperator, organizator przewozów kontenerów na trasie Jedwabnego Szlaku z Chin do Europy. Pięcioletnia umowa dzierżawy przewiduje także pełną obsługę taboru.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy intermodalni „zbroją się”

Lokomotywy Cargounit są dostosowane do prowadzenia przewozów w korytarzu Wschód-Zachód (model A10) oraz w korytarzu Północ-Południe (model A17). Dostawa pozostałych dwóch planowana jest do końca trzeciego kwartału 2021 roku. – Zakup kolejnych Vectronów, które zostały przez nas wynajęte na rzecz Bahnoperator, wpisuje się w strategię modernizacji naszej floty i dywersyfikacji geograficznej oferowanych usług. Do 2025 roku Cargounit zamierza powiększyć swoją flotę o blisko 40 lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych – tłumaczy prezes zarząduCargounit Łukasz Boroń.

Cargounit ma blisko 180 lokomotyw trakcyjnych i manewrowych. Spółka dysponuje także elektrycznymi zespołami trakcyjnymi do przewozów pasażerskich.

Czytaj więcej w: Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem 48,5 mln zł funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. CUPT dofinansował także inwestycje taborowe Pol-Miedź Trans, Laude, PCC Intermodal i DB Cargo Polska.

Właścicielem całości udziałów w Cargounit jest Fundusz Trójmorza (3SIIF) zarządzany przez Amber Infrastructure Group. Fundusz Trójmorza to fundusz inwestycyjny stworzony przez kraje Trójmorza w celu wspierania inwestycji w sektorze transportu, energetyki oraz infrastruktury cyfrowej. Cargounit to marka spółki Industrial Division.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy Pesy dla przewozów intermodalnych

Bahnoperator jest niezależnym operatorem kolejowym w transporcie między Chinami a Europą. Obsługuje do 26 wyjazdów tygodniowo – zarówno w kierunku wschodnim, jak i zachodnim. Każdego tygodnia obsługuje ponad 72 destynacje w Chinach i Europie, co łącznie daje ponad 2.300 aktywnych połączeń w roku. Wraz z firmą macierzystą Beijing Trans Eurasia Logistics Ltd (TE) i swoją spółką Bahnoperator Polska zatrudnia 240 pracowników w 5 biurach w Chinach oraz 5 w Europie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Link z homologacją na Polskę i Niemcy

Wyprodukowany przez Pesę spalinowy pociąg Link jest pierwszym polskim spalinowym pojazdem z podwójną homologacją

W tym roku spodziewane są liczne bankructwa

Utrzyma się nadpodaż ładunków, wzrosną ceny przewozów. Firma doradcza KPMG wskazuje, że w 2020 ...

Pralki na parkingach

Fundusz inwestycyjny Assay planuje zainstalować na stacjach paliw przy dużych parkingach dla ciężarówek 100 ...

E-handel spodziewa się w tym roku 40-procentowego wzrostu

Branża nastawia się na podobne do ubiegłorocznego tempo wzrostu. Nastroje w MSP stabilne. Ledwo ...

Dekada zmian dla ciężarówek

W najbliższych latach ciężarówki otrzymają elektryczny napęd i autonomiczny tryb jazdy. Traton, spółka skupiająca ...

Miliardowe ulgi dla importerów mają przyciągnąć ładunki do niemieckich portów

Berlin zezwolił na płacenie VAT od importowanych towarów do 26 dnia następnego miesiąca. Nowe ...