Swarzędzki terminal Clip wyda ponad 202 mln zł na czterokrotne zwiększenie przepustowości do 533 tys. TEU rocznie, czyli 20 pociągów dziennie. Liczbę torów powiększy o połowę do sześciu, każdy o długości 750 m. Zakupi także suwnice i dźwigi, a sprzęt pozwoli na równoczesną obsługę 6 pociągów. Prace powinny zakończyć się w czwartym kwartale br.
Po rozbudowie, będzie to największy terminal intermodalny w Polsce, ale za kilka lat może stracić miejsce na podium, ponieważ należąca do PKP Cargo spółka Cargotor przygotowała wart 4 mld zł rozbudowy terminala w Małaszewiczach.
Czytaj więcej w: Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska
Inwestują też przewoźnicy, Siemens sprzedał w Polsce 50 lokomotyw wielosystemowych Siemens Vectron MS. Pięćdziesiątą kupił Laude Smart Intermodal, którego partnerem biznesowym i operacyjnym jest PKP Cargo. – Rokrocznie obserwujemy bardzo dynamiczny, kilkunastoprocentowy wzrost w przewozach intermodalnych przede wszystkim w relacjach międzynarodowych, dla rozwoju których wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe są niezbędne – zaznacza prezes Siemens Mobility Krzysztof Celiński.
Terminal Clip w Swarzędzu będzie miał 3 takie suwnice.