Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

Fot DCT Gdańsk

8 kwietnia 2021 w DCT Gdańsk przeładowano zaś 15-milionowy TEU.

To wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem. W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9-procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z ilściami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 roku – podkreśla dyrektor generalny DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Czytaj więcej w: Potrzebujemy masy krytycznej

15-milionowy kontener należał do firmy COSCO Shipping i został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

DCT Gdańsk kontynuuje duże programy inwestycyjne, które obejmują m.in. rozbudowę bocznicy kolejowej (powiększenie z 4 do 7 torów, każdy o długości 750 m). DCT Gdańsk już teraz jest największym kolejowym punktem przeładunkowym w Polsce i jednym z 10 największych portowych terminali kolejowych w Europie. Dzięki zwiększeniu przepustowości DCT dołączy do pierwszej piątki.

Czytaj więcej w: Polskie porty czeka drobnicowy boom

DCT Gdańsk ma nabrzeże o głębokości 17 metrów i długości 1,3 km. Jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim. Został uruchomiony w 2007 roku i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. W 2020 roku DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. DCT Gdańsk obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. DCT zatrudnia ponad 1000 pracowników, tworzy 12 mld złotych rocznie z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł do budżetu państwa. Terminal jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Drony wlatują do firm. Logistykę czeka rewolucja

Fabryka Seata zaczęła używać bezzałogowców do dostaw podzespołów z oddalonego o 4 km magazynu. Biznes ...

Nadawcy przenoszą ładunki z aut na statki

Kłopoty z dostępnością samochodów i korki na brytyjskiej granicy napędziły klientów żegludze przybrzeżnej. Na ...

Wjazd do Wielkiej Brytanii z kolejkami jak na Ukrainę

Na przejazd Kanału La Manche trzeba czekać 20 godzin. Kolejki w Dover i Calais ...

Nowe wagony dadzą odpór konkurentom

PKP Intercity modernizuje tabor i przygotowuje się do walki o otwierający się rynek. PKP ...

InPost będzie konkurował z francuską pocztą

InPost zawarł wiążącą umowę na zakup Mondial Relay, największego niezależnego gracza KEP we Francji. ...

Echa przejęcia Pekaes przez Geodis

Przejęcie Pekaes poważnie wzmacnia w Polsce Geodis, operatora należącego do francuskich kolei państwowych. Możliwe, ...