Przewoźnik przystąpił do programu Dostępność Plus, uzyskał także certyfikat „Transport bez barier”. PKP IC zamówiło 40 głęboko zmodernizowanych wagonów typu Combo i w opcji dokupiło jeszcze 20. Do końca roku wagony pojawią się na torach.
Czytaj więcej w: Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały trzecią umowę wykonawczą
Prezes PKP IC Marek Chraniuk zapewnia, że do 2023 roku wszystkie pociągi mają zapewnić wygodną podróż osobom niepełnosprawnym. Łączna wartość 60 wagonów to 310 mln zł. Wyposażone są one m.in. w automatycznie rozkładane rampy. W wagonach znajduje się przedział dla dwóch osób z tej grupy pasażerów oraz dwóch opiekunów. Przedział posiada dwa pełnowymiarowe fotele oraz dwa miejsca na wózek inwalidzki z trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa, przyciski SOS, panel indywidualnego sterowania oświetleniem i klimatyzacją, indywidualne stoliki oraz dużą śmietniczkę.
Unowocześnione wagony są przewidziane na trasy:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok;
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok;
- Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście;
- Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski;
- Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.