Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Dzięki temu poprowadzą pociągi na zmodernizowanych i nowych liniach w Polsce (szprychy CMK), jak również na trasach międzynarodowych. Producent będzie musiał bowiem uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego.
Czytaj więcej w: Do Krakowa w niecałe 2 godziny
Wysokie wymagania homologacyjne ułatwiają start w przetargu zagranicznym producentom taboru, którzy mają taki sprzęt w ofercie. Przewoźnik musi sięgnąć po taki tabor, aby przygotować się do otwarcia nowych linii prowadzących do CPK (które będą miały zasilanie prądem zmiennym, w odróżnieniu od używanego na polskiej sieci prądu stałego) i konkurowania na zagranicznych trasach.
Czytaj więcej w: Brak półprzewodników dopadł koleje
Pierwszym etapem ogłoszonego postępowania jest składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykonawcy mogą składać wnioski do 1 lipca br. Drugim etapem będzie przeprowadzenie dialogu z wykonawcami zaproszonymi do udziału w postępowaniu. Do tego etapu postępowania zamawiający zaprosi wszystkich wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu.