Link połączy Lubuskie z Brandenburgią

Pesa Link pojedzie na trasie pomiędzy Zieloną Górą i Frankfurtem nad Odrą.

Po sześciu latach od podpisania umowy spalinowy Link z homologacją polską i niemiecką ruszył na trasę. 7 października pociąg przejechał z Zielonej Góry do stacji Czerwieńsk. Docelowo będzie obsługiwał połączenia do Frankfurtu nad Odrą. Lubuski Link powstał na bazie konstrukcji przygotowanej dla niemieckiego przewoźnika NEB. Składy (każdy wart ponad 17 mln zł), zostały przekazane województwu lubuskiemu bezpłatnie na mocy ugody sądowej jako zadośćuczynienie za niedotrzymanie warunków umowy z 2013 roku. Pesa dostarczyła wtedy cztery Linki, nie udało się jednak dla nich uzyskać niemieckiej homologacji.

CZYTAJ TAKŻE: TRAKO 2019 | Kolej na fali wzrostowej

– Pesa dotrzymuje swoich zobowiązań i systematycznie reguluje wszelkie zaległe kontrakty z przeszłości, również takie sprzed sześciu lat. To niezbędny aspekt wyprowadzania firmy na prostą, który pozwala nam odzyskać zaufanie klientów na rynkach krajowym i zagranicznym. Kolejne lata chcemy rozpocząć z czystym kontem – podkreśla prezes Pesy Bydgoszcz Krzysztof Sędzikowski. Pojazd spełnia najbardziej wyśrubowane normy bezpieczeństwa i w standardzie oferuje liczne rozwiązania z zakresu komfortu podróżowania, m.in. wydzieloną część niskopodłogową czy klimatyzację. – Zaawansowany system kontroli i diagnostyki pojazdu ułatwia jego serwisowanie i codzienną eksploatację – wskazuje dyrektor sprzedaży rynku kolejowego w Pesa Bydgoszcz Jerzy Berg.

Dla Województwa Lubuskiego przewozy kolejowe to jeden z priorytetów w zapewnieniu sprawnego transportu publicznego. – Stąd dbałość o połączenia i coroczny udział w budżecie województwa kilkudziesięciomilionowej kwoty, która przeznaczana jest na wsparcie przewozów regionalnych. W tym roku to już blisko 50 mln zł, co przynosi pozytywne efekty – przypomniał członek zarządu Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński.

Czytaj więcej: Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury: Oferta kolei jest coraz lepsza 

Operatorem regionalnych połączeń w województwie lubuskim jest spółka Przewozy Regionalne. – Liczymy, że inwestycje samorządu województwa w nowe pojazdy w połączeniu z atrakcyjną siatką połączeń POLREGIO, a także naszymi ciekawymi ofertami biletowymi, wpłyną na wzrost liczby osób wybierających kolej w codziennych podróżach m.in. do pracy czy szkoły – przekonuje dyrektor operacyjny spółki Przewozy Regionalne Jarosław Klasa. Według danych Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, w 2017 roku Przewozy Regionalne przewiozły 79,9 mln pasażerów, zaś koleje samorządowe łącznie 138 mln.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Generalna domyka obwodnicę Warszawy

Nareszcie rusza przetarg na kontynuację opracowania elementów koncepcji programowej dla odcinka S17 Wschodniej Obwodnicy ...

Problemem będzie wyjazd z Wielkiej Brytanii

Brytania nie jest przygotowana do eksportu, urzędy celne już się zapychają. Fresh Logistics jest ...

Rynek e-handlu eksplodował w USA

W 2020 roku handel internetowy zwiększył obroty w USA o 44 proc. Sprzedaż w ...

Jakim urządzeniem opłacić e-Toll?

Przewoźnicy mają kilka tygodni na podjęcie decyzji przy pomocy jakiego urządzenia opłacić nowe myto. ...

Od końca roku drony pod kontrolą państwa

Od 31 grudnia 2020 r. każdy, kto będzie chciał latać dronem o masie powyżej ...

Polacy polubili aplikacje do wynajmu pojazdów

Współdzielenie różnych środków transportu to globalny trend, który opanowuje miasta, również w Polsce. Coraz ...