Track Tec wchodzi na Bałkany

Trójmorze to wart 100 mld euro rynek dla firm z branży infrastruktury kolejowej.

Polski producent materiałów do budowy nawierzchni kolejowej Track Tec  wbudował w 43 tygodniu roku rozjazd na linii kolejowej nr 2 Sofia – Warna w stacji Lakatnik w Bułgarii. Rozjazd o promieniu R300 został wyprodukowany w jej zakładzie w Zawadzkiem, na podrozjezdnicach strunobetonowych produkcji zakładu w Goczałkowie.

Tamtejszy region to perspektywiczny kierunek działań Track Tec – ocenia odpowiedzialny za rozwój spółki na bałkańskich rynkach Tomasz Balcerzak. Według raportu przygotowanego przez SpotData we współpracy z BGK „Perspektywy dla inwestycji infrastrukturalnych w Trójmorzu”, wartość projektów infrastrukturalnych w tym regionie ma wynieść do 2030 roku 290 mld euro. Autorzy opracowania wskazują, że infrastruktura kolejowa krajów Trójmorza jest wyraźnie niedoinwestowana. W efekcie aż 1/3 budżetu programu (100 mld euro) mają pochłonąć projekty kolejowe. Jednym z bardziej perspektywicznych rynków w regionie dla branży infrastrukturalnej jest Bułgaria.

– Uważnie spoglądamy na Bałkany, gdzie intensywnie rośnie zainteresowanie modernizacją infrastruktury kolejowej. Bez wątpienia drogi żelazne wracają w tym regionie do łask i my chcemy w procesie ich rewitalizacji i rozbudowy uczestniczyć, korzystając z wiedzy i gościnności  biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Sofii – mówi przedstawiciel Track Tec.

Wsparcie w realizacji biznesowych planów na Bałkanach zapewnia spółce biuro handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Sofii. – Skuteczna ekspansja polskich przedsiębiorstw z branży kolejowej, m.in. na Bałkanach, których rynek ma duży potencjał, wymaga unifikacji systemów, notyfikacji i certyfikacji. Wsparcie w tym regionie oferuje biuro handlowe PAIH w Sofii, którego kierownik Krzysztof Przyłucki od 15 lat specjalizuje się w sektorze. Początkiem musi być jednak zbudowanie popytu w kraju i posiadanie dużego obrotu na rynku krajowym. To punkt wyjścia do obsługi rynków zagranicznych. Odwrotna kolejność w przemyśle ciężkim nie jest możliwa – mówi Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH.

Prawie połowę wszystkich podkładów kolejowych i co drugi rozjazd zabudowywany na polskiej sieci kolejowej wyprodukowano w zakładach Grupy Track Tec. Grupa specjalizuje się w produkcji materiałów do budowy nawierzchni kolejowej. – Na prośbę Track Tec zrobiliśmy rekonesans lokalnego rynku i przygotowaliśmy raporty sektorowe. Zorganizowaliśmy również spotkanie z potencjalnymi partnerami z Bułgarii dla Grupy TrackTec w warszawskiej Centrali PAIH. Monitorujemy na bieżąco okazje biznesowe, dostarczamy informacji na temat projektów infrastrukturalnych oraz wskazujemy z jakich narzędzi wspierających rozwój biznesu w regionie mogą skorzystać polscy inwestorzy –  opisuje kierownik biura handlowego PAIH w Sofii Krzysztof Przyłucki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tłok na rynku przewozów

Na wartym 200 mld zł polskim rynku logistycznym robi się coraz ciaśniej, przybywa zagranicznych ...

Indyjski Jet Airways bliski uziemienia

Jeszcze niedawno Jet Airways były uważane za poważną konkurencję dla Air India. Dzisiaj mało ...

Ambitny projekt kolejowy połączy CPK. Kto go sfinansuje?

Już wiadomo jak ma wyglądać kolejowy węzeł w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. — Dziesięć kolejowych ...

Więcej obwodnic na drogach wojewódzkich i krajowych

Na obwodnice rząd przeznaczył 31 mld zł, w tym w listopadzie dodatkowe 3 mld ...

Potężny protest autokarów zablokował Warszawę

400 autokarów zablokowało centrum stolicy. Przewoźnicy domagają się od rządu pilnej pomocy. Marszałkowską, Rondo ...

W Europie ruch ciężarowy zmalał o jedną trzecią

Do końca marca ruch samochodów ciężarowych w Europie zmalał i jedną trzecią. Z danych ...