Chińskie kontenery Loconi

Spółka Loconi Intermodal rozbudowała w listopadzie powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci intermodalnej.

Publikacja: 17.12.2019 19:21

Chińskie kontenery Loconi

Foto: logistyka.rp.pl

Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe (składowania kontenerów) dla chińskich kontenerów. – Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal Katarzyna Kwasiborska.

Spółka angażuje się w obsługę transportów z Nowego Jedwabnego Szlaku. W efekcie rośnie liczba połączeń kolejowych z Chinami. Korzysta z nich coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego. – Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – zapowiada Katarzyna Kwasiborska.

Czytaj więcej w: http://Znów rosną przewozy intermodalne z polskich portów

Średni czas składowania pustego (po rozładunku) kontenera z Chin na warszawskim terminalu Loconi wynosi około 70 dni. Znajduje się tam około 2200 TEU (1100 kontenerów 40’HC), co zajmuje 50 proc. powierzchni składowej terminala.

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie 2019 r. Loconi Intermodal wydzierżawiło dodatkowe 11 tys. mkw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU.

Loconi oferuje łącznie 20 połączeń tygodniowo Warszawy z portami morskimi. Spółka prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

Czytaj więcej w: http://PKP Cargo z nową linią kredytową

Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń intermodalnych, realizując zlecenia dla ponad 150 firm spedycyjnych oraz armatorów. W 2018 r. Loconi zajęło pierwsze miejsce pod względem ilości przeładowanych kontenerów na kolei w polskich portach morskich. W 2019 roku spółka została wyróżniona przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej za rekordową liczbę ponad 184 tys. TEU przewiezionych wyłącznie w relacji z /do polskich portów w roku 2018. Loconi zatrudnia ponad 110 osób.

Ponad połowę kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce ma PKP Cargo. Giełdowa spółka ma 8 terminali, w tym wewnątrz kraju dysponuje trzema terminalami kontenerowymi. Gliwicki ma powierzchnię 6,5 ha i zdolność przeładunku 128 tys. TEU. Poznań Franowo na powierzchni 2,8 ha może przeładować 117 tys. TEU, zaś terminal w Warszawie na powierzchni 3 ha może przeładować 77 tys. TEU.

Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe (składowania kontenerów) dla chińskich kontenerów. – Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal Katarzyna Kwasiborska.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach