Spółce Centralny Port Komunikacyjny przy komponencie kolejowym doradzać będą Koleje Francuskie SNCF. Za konsultacje zapłaci Komisja Europejska w ramach unijnego Programu Wspierania Reform Strukturalnych. – To optymalny partner dla CPK – zapewnia pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.
Koszt półtorarocznych konsultacji wyniesie 3 mln zł. – Będą one dotyczyły kwestii organizacyjnych i technicznych, jak budowa i utrzymanie linii kolei dużych prędkości oraz zasilania – tłumaczy członek zarządu CPK ds. części kolejowej Piotr Malepszak.
Zdobycie wiedzy
Przemysł popiera wybór. – Jeśli w UE mamy kraj, który posiada odpowiednią wiedzę i technologię do budowy Kolei Dużych Prędkości i zechce się z nami tym know-how podzielić, to nie ma co wyważać otwartych drzwi – uważa dyrektor biura Klastra Luxtorpeda Mateusz Izydorek vel Zydorek.
Także przedsiębiorcy zajmujący się budową infrastruktury kolejowej widzą w takim doradztwie korzyści. – Bardzo dobrze, że podjęta została decyzja o tym, żeby korzystać z zagranicznych doświadczeń przy budowie Kolei Dużych Prędkości – zapewnia prezes Zakładów Automatyki Kombud Kazimierz Frąk.
Czytaj więcej w: PKP modernizuje tabor