Bezpieczniej na mostach i wiaduktach

W ostatnim roku zdarzyło się kilka wypadków w których zginęli kierowcy próbujący ratować poszkodowanych w wypadkach na drugiej nitce mostu lub wiaduktu.

Dlatego GDDKiA podjęła decyzję i działania mające zabezpieczyć przestrzeń między obiektami mostowymi, po których przebiegają nitki jednej trasy. Do dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy nowych dróg, tj. do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, zostały wprowadzone zapisy mówiące o wymogu realizacji takowych zabezpieczeń przed oddaniem trasy do użytkowania.

Z kolei w ramach bieżącego utrzymania, na już istniejących trasach, zabezpieczenia przed spadkiem między obiektami zostaną zaprojektowane i zrealizowane na całej sieci dróg zarządzanych przez GDDKiA, co będzie wdrażane sukcesywnie począwszy od obecnego roku.

Czytaj więcej w: Bezpieczny autokar – wakacje 2019

Do tej pory GDDKiA montowała na mostach i wiaduktach bariery co wysokości najmniej 110 cm. Ich zadaniem jest zabezpieczenie przed wypadnięciem pojazdu z trasy. Obiekty inżynierskie przewidziane do ruchu pieszych czy rowerzystów, nawet jeśli wyniesione są ponad poziom gruntu tylko o 50 cm (np. na skarpie, nasypie lub kładce), powinny być wyposażone w zabezpieczenia chroniące przed upadkiem osób z wysokości. Tym zabezpieczeniem są bariery uzupełnione poręczą oraz dodatkowymi elementami poziomymi, przy czym wysokość balustrady powinna wynosić nie mniej niż 110 cm.

Właśnie brak odpowiednich zabezpieczeń spowodował obniżenie oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego na mostach do 3,66 w 2016 roku z 4,13 w roku 2011.

Na drogach GDDKiA jest 1400 podwójnych obiektów (mostów, wiaduktów i estakad) o łącznej długości 90 km.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Inwestycje kolejowe – bądźmy mądrzy przed szkodą

Co należy robić, aby maksymalnie efektywnie spożytkować pieniądze dostępne na modernizację infrastruktury kolejowej w Polsce? ...

Gorzej w przewozach cargo

Przewozy lotnicze ładunków zmalały w 2019 roku. IATA podała, że w 2019 roku lotniczy ...

Poczta Polska ma dostać od rządu 200 mln zł

Pieniądze zasilą rozwój sieci logistycznej spółki. Operator ma też otrzymać status agenta celnego i ...

PKP Cargo chce produkować wagony

PKP Cargo rozważa zawiązanie spółki z Greenbrier Wagony Świdnica i ARP, która będzie produkować ...

Polskie jabłka w Azji i Afryce

Firmy logistyczne poszerzyły ofertę dla eksportu polskich owoców do zamorskich odbiorców. Azja została uznana ...

Auta z Łodzi do Chengdu

Niemiecki operator logistyczny Mosolf, specjalizujący się w przewozie samochodów gotowych będzie przewoził auta z ...