Bezpieczniej na mostach i wiaduktach

W ostatnim roku zdarzyło się kilka wypadków w których zginęli kierowcy próbujący ratować poszkodowanych w wypadkach na drugiej nitce mostu lub wiaduktu.

Dlatego GDDKiA podjęła decyzję i działania mające zabezpieczyć przestrzeń między obiektami mostowymi, po których przebiegają nitki jednej trasy. Do dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy nowych dróg, tj. do Programu Funkcjonalno-Użytkowego, zostały wprowadzone zapisy mówiące o wymogu realizacji takowych zabezpieczeń przed oddaniem trasy do użytkowania.

Z kolei w ramach bieżącego utrzymania, na już istniejących trasach, zabezpieczenia przed spadkiem między obiektami zostaną zaprojektowane i zrealizowane na całej sieci dróg zarządzanych przez GDDKiA, co będzie wdrażane sukcesywnie począwszy od obecnego roku.

Czytaj więcej w: Bezpieczny autokar – wakacje 2019

Do tej pory GDDKiA montowała na mostach i wiaduktach bariery co wysokości najmniej 110 cm. Ich zadaniem jest zabezpieczenie przed wypadnięciem pojazdu z trasy. Obiekty inżynierskie przewidziane do ruchu pieszych czy rowerzystów, nawet jeśli wyniesione są ponad poziom gruntu tylko o 50 cm (np. na skarpie, nasypie lub kładce), powinny być wyposażone w zabezpieczenia chroniące przed upadkiem osób z wysokości. Tym zabezpieczeniem są bariery uzupełnione poręczą oraz dodatkowymi elementami poziomymi, przy czym wysokość balustrady powinna wynosić nie mniej niż 110 cm.

Właśnie brak odpowiednich zabezpieczeń spowodował obniżenie oceny bezpieczeństwa ruchu drogowego na mostach do 3,66 w 2016 roku z 4,13 w roku 2011.

Na drogach GDDKiA jest 1400 podwójnych obiektów (mostów, wiaduktów i estakad) o łącznej długości 90 km.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wielkie przejęcie na rynku magazynów

Singapurski państwowy fundusz majątkowy kupił dewelopera i zarządcę nieruchomości logistycznych za 2,4 mld euro. ...

Towar za miliard złotych utknął na statkach bankruta

Plajta siódmej linii żeglugowej świata bije rykoszetem w polskie firmy. Na pokładach statków koreańskiego ...

Magazyn zasilany słońcem

DB Schenker otworzył w Dubaju centrum logistyczne zasilane w pełni energią słoneczną. Regionalne centrum ...

Orlen chce wszystko. Propozycja nie do odrzucenia dla RUCH-u

Paliwowy gigant proponuje firmie kolporterskiej pieniądze na spłatę zobowiązań i dalszą działalność. W zamian ...

Za niecały rok poznamy inwestora w Port Zewnętrzny w Gdyni

Do końca roku Port Gdynia wyłoni inwestora Portu Zewnętrznego. Na Bałtyku rozpocznie się kolejna ...

Rosjanie planują sprzedaż Gefco

Rosyjskie Koleje (RZD) uzyskały zgodę rządu na sprzedaż spółki Gefco jeżeli tylko poprawią się ...