EFL przejął Hama Polska

Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) podpisał 29 maja umowę nabycia 70% udziałów w Hama Polska.

Publikacja: 01.06.2020 11:56

EFL przejął Hama Polska

Foto: logistyka.rp.pl

Na przejęcie zgodziła się Komisja Europejska. Przejęcie udziałów w Hama Polska umożliwi rozbudowanie oferty Grupy EFL o wynajem pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t oraz naczep i przyczep. – Już od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do rozszerzenia naszej oferty o najem. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania wynajmem przez firmy korzystające z pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Czytaj więcej w: Większe floty w wynajmie

Dodał, że przy podejmowaniu decyzji o wyborze partnera duże znaczenie miał ogólnopolski zasięg sieci serwisowej DBK, która liczy 25 oddziałów. – W kolejnych etapach z pewnością rozpoczniemy współpracę z kolejnymi dostawcami pojazdów i naczep. Obecnie intensywnie pracujemy nad najlepszym modelem obsługi jak najszerszej grupy firm – zaznacza Woźniak.

Hama Polska od 2007 roku oferuje pod marką DBK Rental wynajem pojazdów i naczep. Grupa DBK posiada autoryzacje DAF, Iveco, MAN oraz Kässbohrer i jest wyłącznym dystrybutorem marki Kögel w Polsce.

Czytaj więcej w: Stabilna podaż transportu

Suma bilansowa spółki wynosi prawie 500 mln zł, a wielkość finansowanej floty to ponad 3100 pojazdów. Suma bilansowa Grupy EFL wynosi 12 mld zł. W 2019 roku Grupa sfinansowała aktywa o łącznej sumie ponad 6,4 mld zł.

Europejski Fundusz Leasingowy powstał w 1991 roku, jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole. Z usług EFL skorzystało ponad 332 tysiące klientów.

Na przejęcie zgodziła się Komisja Europejska. Przejęcie udziałów w Hama Polska umożliwi rozbudowanie oferty Grupy EFL o wynajem pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t oraz naczep i przyczep. – Już od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do rozszerzenia naszej oferty o najem. Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania wynajmem przez firmy korzystające z pojazdów ciężkich – przyznaje prezes zarządu EFL Radosław Woźniak.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach