Będzie to pierwszy obiekt Lotosu i pierwsza stacja LNG i CNG na Pomorzu. Będzie służyła tankowaniu samochodów ciężarowych gazem oraz stanie się węzłem dystrybucji tego paliwa. – Ta inwestycja to z jednej strony poszerzenie oferty skierowanej do klienta detalicznego, a z drugiej możliwość przetestowania nowoczesnych rozwiązań z zakresu logistyki LNG. Decyzje odnośnie budowy kolejnych tego typu obiektów będą podejmowane dopiero po oddaniu do użytku stacji w Gdańsku-Osowej oraz będą poprzedzone odpowiednimi analizami rynkowymi – wyjaśnia rzecznik prasowy Grupy Lotos Adam Kasprzyk.
Czytaj więcej w: Są ulgi, są rejestracje gazowych ciężarówek
Zastosowana w konstrukcji stacyjnego wyposażenia skraplarka kriogeniczna pozwoli na skroplenie odparowanego gazu i ponowne wtłoczenie go do zbiornika, co z kolei przełoży się na zerową emisję metanu do atmosfery podczas pracy stacji. Co więcej, automatyczne sterowanie i monitoring umożliwi obsługę stacji dokującej przez jedną osobę oraz zdalne jej serwisowanie.
Czytaj więcej w: Floty wybierają LNG
Unikalną funkcją stacji będzie długoterminowe utrzymywanie bezpiecznych parametrów technicznych LNG zmagazynowanego w intermodalnych, kriogenicznych zbiornikach kontenerowych. Umożliwi to np. dalszą dystrybucję LNG do klientów końcowych, przy wykorzystaniu wszystkich możliwych środków transportu. – Wprowadzamy na rynek rozwiązanie zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane w kraju. Szczególnie cieszy fakt, że stacja powstanie na Pomorzu we współpracy z najlepszym partnerem jakiego mogliśmy sobie wymarzyć w tym projekcie, czyli z Lotosem – zapewnia prezes spółki Remontowa LNG Systems Piotr Dowżenko. – Poprzez ten projekt wdrożymy co najmniej kilka bardzo wymagających technologii, poszerzymy gamę oferowanych przez nas rozwiązań dla LNG oraz wchodzimy na rynek lądowy z technologiami stosowanymi przez nas wcześniej w przemyśle morskim – dodaje Dowżenko.