W Calais powstaje nowy terminal przeładunku naczep

Niemiecka spółka CargoBeamer rozpoczęła w Calais budowę automatycznego terminala przeładunku naczep.

Oficjalna ceremonia odbyła się 20 lipca, a terminal ma rozpocząć przeładunki późną wiosną 2021 roku. Na dwóch torach znajduje się 18 punktów przeładunkowych. Znajdujący się tuż obok terminala promowego zautomatyzowany terminal kolejowy przeładuje 36 naczep w 20 minut.

Czytaj więcej w: PKP Cargo rozbudowuje terminal na chińskie pociągi

Warta 32 mln euro inwestycja otrzymała w lipcu 2019 roku 7 mln euro dofinansowania z instrumentu Łącząc Europę i dodatkowe fundusze od rządu Francji oraz lokalnego samorządu. W ramach projektu terminal CargoBeamer dostarczyło 216 wagonów kieszeniowych. Ich konstrukcja umożliwia przewóz naczep dowolnego typu. Naczepy nie muszą być przystosowane do przeładunków kolejowych.

Automatyczny terminal intermodalny CargoBeamer. Fot CargoBeamer

Spółka CargoBeamer dostarczyła wyposażenie dla terminala w Kaldenkirchen, na granicy holendersko-niemieckiej. Wyruszają z niego pociągi do północnych Włoch. Od 2015 roku na ponad 2 tys. pociągów przetransportowało ponad 72,5 tys. naczep.

Czytaj więcej w: Kolejowe połączenie pomiędzy Litwą i Holandią odciąży drogi

W maju br. CargoBeamer wspólnie z PKP Cargo i Klejami Litewskimi zorganizowało pilotażowy przejazd pociągu z naczepami z Litwy do Niemiec.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Złom zniknie z dróg

Inspekcja Transportu Drogowego planuje zakup dla każdego województwa mobilnych stacji diagnostycznych. Unijne przepisy przewidują ...

Logistycy optymistyczni

Na przyszły rok mniej firm logistycznych niż w tym roku przewiduje wzrost zatrudnienia. Rynek ...

W tym roku powierzchnia magazynów w Polsce przekroczy 20 mln m kw.

Deweloperzy zbudują w 2020 roku tyle nowych magazynów, że powierzchnia dostępna będzie „od ręki”. ...

Rekordowy rok Raben Group

Przy chody Grupy Raben wzrosły w 2019 roku o 8 proc. do 1,25 mld ...

We Francji zmarło 35 kierowców z powodu koronawirusa

Związkowcy domagają się premii oraz ochrony rynku w postaci półrocznego zakazu kabotażu. We Francji ...

TRAKO 2019 WIDEO | Konrad Tyrajski, PKP Energetyka: Chcemy przyłączać zielone źródła

Chcemy dostarczać energię niskoemisyjną. Dlaczego? Bo kolej powinna być nie tylko elektryczna, ale i ...