Budowa Publicznego Terminalu Promowego jest największą, od blisko 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia. Umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240 m (obecny do 175 m) oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu.
Czytaj więcej w: DCT bierze kurs na południe
Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Bezpośredni dostęp do terminalu kolejowego pozwoli na obsługę ładunków intermodalnych. Obiekt posiadać będzie 3 parkingi o powierzchniach: 17, 38 oraz 6,5 tys. mkw.
Powstaje żelbetowa estakada nowego terminalu promowego w Gdyni. Fot Port Gdynia
Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1. – Nowy terminal promowy będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego – podkreśla prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.