Największa od półwiecza inwestycja Portu Gdynia nabiera kształtów

W Terminalu Promowym w Gdyni stanęły żelbetowe estakady. Kończone są prace przy budynku dworca.

Publikacja: 23.09.2020 10:08

Największa od półwiecza inwestycja Portu Gdynia nabiera kształtów

Foto: DCIM100MEDIADJI_0136.JPG

Budowa Publicznego Terminalu Promowego jest największą, od blisko 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia. Umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240 m (obecny do 175 m) oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu.

Czytaj więcej w: DCT bierze kurs na południe

Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Bezpośredni dostęp do terminalu kolejowego pozwoli na obsługę ładunków intermodalnych. Obiekt posiadać będzie 3 parkingi o powierzchniach: 17, 38 oraz 6,5 tys. mkw.

""

Powstaje żelbetowa estakada nowego terminalu promowego w Gdyni. Fot Port Gdynia

Foto: logistyka.rp.pl

Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1. – Nowy terminal promowy będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego – podkreśla prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

Wskazuje, że promy będą mogły być zasilane podczas postoju prądem czerpanym z lądu. – Liczymy na to, że nowe, większe statki będą zasilane w sposób coraz bardziej ekologiczny, stosując np. paliwo LNG. Jesteśmy do obsługi tego typu statków w pełni przygotowani – dodaje prezes.

""

Nowy terminal promowy w Gdyni zostanie oddany do użytku w połowie przyszłego roku. Fot Port Gdynia

Foto: logistyka.rp.pl

Całość inwestycji będzie kosztować ok. 290 mln zł. Przedsięwzięcie otrzymało dofinansowywanie z funduszy Unii Europejskiej kwotą prawie 117 mln zł. Zakończenie realizacji projektu planuje się w połowie przyszłego roku. Wykonawcą jest Korporacja Budowlana Doraco.

Budowa Publicznego Terminalu Promowego jest największą, od blisko 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia. Umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240 m (obecny do 175 m) oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu.

Czytaj więcej w: DCT bierze kurs na południe

Pozostało 82% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności