DB Regio odebrała ostatni spalinowy pociąg Link 30 września w bazie DB Regio w Kempten w Bawarii. W sumie Pesa dostarczyła do Niemiec 72 Linki w wersjach dwuczłonowej (23 pojazdy BR632) i trójczłonowej (49 pojazdów BR633).
Najtrudniejszy kontrakt
Pojazdy obsługują ruch regionalny w rejonach Dortmundu (Sauerland), Frankfurtu (Hesja) i Monachium (Allgau). Do tej pory przejechały ponad 2 mln kilometrów. – To był jeden z najtrudniejszych kontraktów z jakim Pesa miała okazję się zmierzyć. Rynek niemiecki jest najbardziej wymagający w Europie. Współpraca z DB była wyzwaniem, nie mieliśmy doświadczenia pracy z tak wymagającym partnerem. W realizacji tego kontraktu były lepsze i gorsze momenty, ale nie poddaliśmy się. Wszystkie pojazdy dostarczyliśmy w uzgodnionym terminie pomimo panującej pandemii. To sukces całego zespołu, w ten projekt zaangażowanych było kilkaset osób – powiedział kierownik kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz Jacek Niedziela.
Spalinowe zestawy trakcyjne Pesa Link, dostarczone do Allgau 30 września 2020 roku. Fot. Pesa
Także klient przyznał, że początki zawsze są trudne. – Wprowadzenie Pesa Link do eksploatacji w DB Regio wiązało się z wyzwaniami, które pokonaliśmy wspólnie z producentem. To się opłaciło: uruchomienie pociągów w sieci Allgäu przebiegło właściwie bezproblemowo – podkreślił podczas uroczystości w Kempten szef DB Regio Bayern Fritz Hansrüdiger.
Czytaj więcej w: Austriackie Koleje testują pociągi wodorowe