W rejestracjach ciężarówek wrzesień z rekordem roku

We wrześniu zarejestrowano 1991 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony i był to najlepszy wynik roku.

Publikacja: 05.10.2020 20:19

W rejestracjach ciężarówek wrzesień z rekordem roku

Foto: Scania Truck Range

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wrześniowy spadek wyniósł 12,6% rok do roku. Najbardziej ucierpiały rejestracje samochodów specjalizowanych (133 samochody, mniej o 17,9%) oraz ciągniki siodłowe, z rejestracją 1425 pojazdów, o 15,6% mniej niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: W Niemczech zagraniczni przewoźnicy radzą sobie lepiej

Od początku roku rejestracje samochodów ciężarowych były o 40,4% mniejsze niż rok wcześniej (22 088), a ciągników siodłowych zmalały o 44,3% (do 16 304).

W grupie używanych pojazdów użytkowych o dmc pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, we wrześniu zarejestrowano 2875 szt. Po spadkach obserwowanych od początku roku do końca maja, wrzesień był trzecim z rzędu miesiącem z dwucyfrowym wzrostem r/r (+25,8%). Od początku roku sprawdzono 18 853 samochody ciężarowe o 12,6% mniej niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Wśród nowych samochodów ciężarowych najpopularniejsze okazały się marki: MAN, Mercedes-Benz i Volvo. Wśród ciągników we wrześniu królowały: Daf, Volvo i Scania. W segmencie o dmc powyżej 16 ton najpopularniejsze były Daf, Volvo i Scania.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

W segmencie aut o dmc do 3,5 tony rejestracje we wrześniu wyniosły 5075 samochodów, o 21,8% więcej niż we wrześniu 2019 roku. Od początku roku zarejestrowano 40 360 takich samochodów, o 21% mniej niż w 2019 roku.

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wrześniowy spadek wyniósł 12,6% rok do roku. Najbardziej ucierpiały rejestracje samochodów specjalizowanych (133 samochody, mniej o 17,9%) oraz ciągniki siodłowe, z rejestracją 1425 pojazdów, o 15,6% mniej niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: W Niemczech zagraniczni przewoźnicy radzą sobie lepiej

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności