ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Zleceniodawcy mają także wysokie wymagania związane z bezpieczeństwem transportu i tzw. visibility, czyli bieżącą informacją w czasie rzeczywistym dotyczącą przewożonych towarów. Firmy transportowe, oprócz spełniania wymogów regulacyjnych oraz standardów rynkowych, potrzebują zaawansowanych rozwiązań telematycznych także po to, by utrzymać konkurencyjność, ograniczając ryzyka i koszty działalności.
– Systemy telematyczne na rynku naczep były dotąd wykorzystywane w ograniczonym zakresie. Wraz ze wzrostem i dynamicznym rozwojem handlu międzynarodowego rosną potrzeby ich stosowania, zwłaszcza w transporcie kombinowanym. Systemy służące przede wszystkim do lokalizacji i śledzenia pojazdów stają się standardem. Oprócz skutecznego monitorowania i zarządzania środkami transportu rośnie także znaczenie odpowiednich warunków transportu oraz bezpieczeństwo i ochrona ładunku. Rozsądne koszty tego typu telematyki dodatkowo motywują przewoźników do włączenia jej w proces zarządzania flotą – mówi Dariusz Terlecki, Regional Director Poland & EE, Webfleet.
Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadził na rynek dwa rozwiązania przeznaczone dla naczep. Pierwsze z nich to system Webfleet Cold Chain – rozwiązanie dla transportu chłodniczego umożliwiające flotom transport towarów w odpowiedniej temperaturze – oraz Webfleet Trailer – zaawansowane rozwiązanie do zarządzania naczepami.
Zadaniem systemu monitorującego temperaturę Webfleet Cold Chain jest pomiar temperatury przestrzeni ładunkowej, przesłanie tych danych na odległość i zaprezentowanie ich w aplikacji do nadzoru transportu. Są dwie podstawowe wersje systemu. Pierwsza to urządzenia z typowymi czujnikami temperatury podłączonymi przewodowo. Druga to rozwiązanie integrujące wbudowaną przez producentów telematykę z systemem Webfleet, dzięki czemu można również pobierać informacje o temperaturze z naczepy i pokazywać ją w aplikacji Webfleet w połączeniu z pojazdem. Systemy Webfleet mogą być instalowane praktycznie w każdym obiekcie ruchomym: naczepach, pojazdach ciężarowych o sztywnych nadwoziach lub samochodach dostawczych, jeśli pojazdy te są wyposażone w urządzenia chłodnicze i wykorzystywane są do utrzymywania ładunku w kontrolowanych temperaturach.
Webfleet Cold Chain zdalnie prezentuje temperaturę, pokazuje również trasę przejazdu danego pojazdu/naczepy w powiązaniu z temperaturami, szczególnie w punktach krytycznych, jak miejsca załadunku i rozładunku. System pozwala także na określenie dopuszczalnych zakresów temperatury i informowanie o tym zarówno użytkownika przed ekranem komputera, jak również kierowcę na terminalu kierowcy. Temperatura jest rejestrowana, dane są archiwizowane i mogą być potem generowane w postaci raportów, także zdalnie. Uwalnia to kierowców od konieczności generowania takich raportów z urządzeń, które są często zainstalowane lokalnie w naczepie. System rejestruje również takie zdarzenia jak każdorazowe otwarcie i zamknięcie drzwi, co pozwala śledzić, czy otwarcie drzwi ładunkowych nie trwało zbyt długo i nie wpłynęło na temperaturę wewnątrz pojazdu. System Webfleet Cold Chain dostępny jest zarówno na rynkach europejskich, jak i międzynarodowych.
Webfleet Trailer to także nowe zaawansowane rozwiązanie do zarządzania naczepami, stworzone z myślą o wsparciu firm transportowych i logistycznych posiadających floty naczep, działających na długich trasach. Może współpracować ze wszystkimi wiodącymi elektronicznymi układami hamulcowymi (EBS). Dzięki monitorowaniu stanu naczepy, z wykorzystaniem połączenia układu EBS z systemami awaryjnymi naczepy, takimi jak hamowanie i układ stabilizacyjny, rozwiązanie to pomaga poprawić bezpieczeństwo i ochronę. Dostarczając dane dotyczące ładunku w czasie rzeczywistym, wspiera również kierowników flot w zapewnieniu zgodności z dopuszczalną masą ładunku oraz zmniejsza ryzyko wypadku na skutek przeciążenia.
Dostęp do szczegółowych danych, takich jak stan załadunku, pozwala operatorom flot poprawić efektywność wykorzystania naczep i zmniejszyć liczbę pustych przewozów. Webfleet Trailer zmniejsza również ryzyko awarii i zakłóceń harmonogramów poprzez wykrywanie problemów związanych z oponami odpowiednio wcześniej: naczepy wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) dostarczają bieżące i historyczne dane oraz zestawienie powiadomień o nieprawidłowym ciśnieniu lub temperaturze opon. Analiza informacji o ciśnieniu w oponach może pomóc wydłużyć ich żywotność, poprawiając poziom zużycia paliwa i ograniczając emisję CO2. Rozwiązanie Webfleet Trailer jest dostępne we wszystkich regionach Europy, w których Webfleet świadczy usługi (DACH, UKI, Beneluks, Hiszpania, Francja, Włochy, Szwecja, Dania, Norwegia, Węgry, Portugalia, Czechy i Polska).
ARTYKUŁ SPONSOROWANY