Daimler, Iveco, Paccar i Volvo za 2 lata zaoferują wodorowe ciężarówki. Daimler i Volvo powołały spółkę Cellcentric do opracowania i produkcji ogniw wodorowych. Paccar sprzymierzył się Toyotą, zaś Iveco kupuje ogniwa od Boscha. Wodorowe autobusy już są w sprzedaży. Solaris dostarczył 200 wodorowych autobusów, a udziały firmy w europejskim segmencie wodorowym w 2023 roku wyniosły 44,5 proc.
Solaris otrzymał kolejne zamówienia na 600 autobusów wodorowych, z terminem realizacji w latach 2024-2026. 1 kwietnia Solaris zmówił u kanadyjskiego Ballarda dostawę 700 wodorowych ogniw (jest to największe zamówienie w historii kanadyjskiej firmy) i do 2027 roku podpoznański producent łącznie zbuduje tysiąc pojazdów z takim napędem. Wodorowe autobusy produkuje też Nesobus, który ma nową fabrykę w Świdniku.
Infrastruktura Polsce
Nesobus należy do Grupy Polsat, inwestującej w wodorową infrastrukturę. Wkrótce spółka PAK PCE należąca do Grupy Polsat Plus rozpocznie w Koninie produkcję zielonego wodoru. Stacje z Grupy Polsat Plus pod marką Neso działają już w Warszawie i Rybniku, a w planach jest budowa kolejnych w kilku miastach Polski.
Czytaj więcej
Schłodzenie rynku transportowego uderza w producentów naczep. Wielton zmniejszył sprzedaż o 10 proc., ale grupa wchodzi na nowe rynki.
Orlen otrzymał 62 mln euro unijnego dofinansowania na budowę 16 ogólnodostępnych stacji wodoru przy drogach TEN-T. W pierwszym etapie powstanie 8 stacji oraz instalacja produkcji wodoru we Włocławku.