W pierwszych ośmiu miesiącach roku przebiegi ciężarówek na niemieckich drogach wzrosły o 0,2 proc. do 26,69 mld km, z czego ruch samochodów z niemieckim rejestracjami powiększył się o 0,4 proc., a z zagranicznymi zmalał o 0,1 proc., w tym z polskimi zmalał o 0,3 proc.
Stabilizacja ruchu może oznaczać koniec kurczenia się rynku, który doprowadził do kryzysu branży transportu samochodowego. W 2023 roku spadki wyniosły na całej niemieckich sieci płatnych dróg 3,9 proc., z czego na auta zarejestrowane w Niemczech przypadło 4,8 proc. spadku, a na zagraniczne 2,7 proc. (w tym polskie 1,5 proc.), wynika z danych BALM.
Czytaj więcej
Zarząd bez związkowców, będzie także mniejsza reprezentacja pracowników w radzie nadzorczej.
Lekka poprawa koniunktury widoczna jest także w Polsce. W drugim kwartale roku ruch samochodów ciężkich po drogach płatnych w Polsce sięgnął wg danych e-Toll 1 741,24 mln km, to jest o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej. W stosunku do pierwszego kwartału 2024 roku wzrost wyniósł 5,2 proc., wynika z danych MF.
Przewoźnicy przyznają, że lekko rośnie popyt, ale nie następuje wzrost stawek, które nie nadążają za wzrostem kosztów.