Europejski wskaźnik stawek drogowego transportu towarowego przygotowany przez Upply, Ti oraz IRU wykazał, że stawki kontraktowe za trzeci kwartał pozostały niezmienne w porównaniu kwartał do kwartału. Natomiast wskaźnik stawek chwilowych zmalał o 4,4 pkt kw./kw. Zarówno wskaźniki cen transakcji na rynku chwilowym jak i kontraktowym zmalały rok do roku.
Stawki w dół
Wskaźnik stawek chwilowych dla europejskiego transportu drogowego za III kwartał spadł do 122,4 pkt, czyli o 4,4 pkt mniej niż w II kwartale 2024 r. i o 6,1 pkt mniej rok do roku.
Czytaj więcej
Od przyszłego roku przewoźnicy zapłacą wyższe myto. Rząd doliczy opłaty za emisje CO2. Karne myto ma zachęcić do zakupu elektrycznych ciężarówek.
Wskaźnik stawek kontraktowych w transporcie towarowym w trzecim kwartale pozostał na stałym poziomie w porównaniu z drugim kwartałem i wyniósł 127,2 punktów, jednak spadł o 2,2 punktu rok do roku.
Wraz ze spadkiem produkcji przemysłowej w Europe zmniejsza się popyt na przewozy towarowe, co powoduje spadek stawek na rynku chwilowym od II kwartału 2023 roku (z krótkim punktem zwrotnym w II kwartale 2024 roku).