Europejski wskaźnik stawek drogowego transportu towarowego przygotowany przez Upply, Ti oraz IRU wykazał, że stawki kontraktowe za trzeci kwartał pozostały niezmienne w porównaniu kwartał do kwartału. Natomiast wskaźnik stawek chwilowych zmalał o 4,4 pkt kw./kw. Zarówno wskaźniki cen transakcji na rynku chwilowym jak i kontraktowym zmalały rok do roku.
Stawki w dół
Wskaźnik stawek chwilowych dla europejskiego transportu drogowego za III kwartał spadł do 122,4 pkt, czyli o 4,4 pkt mniej niż w II kwartale 2024 r. i o 6,1 pkt mniej rok do roku.
Czytaj więcej
Od przyszłego roku przewoźnicy zapłacą wyższe myto. Rząd doliczy opłaty za emisje CO2. Karne myto...
Wskaźnik stawek kontraktowych w transporcie towarowym w trzecim kwartale pozostał na stałym poziomie w porównaniu z drugim kwartałem i wyniósł 127,2 punktów, jednak spadł o 2,2 punktu rok do roku.
Wraz ze spadkiem produkcji przemysłowej w Europe zmniejsza się popyt na przewozy towarowe, co powoduje spadek stawek na rynku chwilowym od II kwartału 2023 roku (z krótkim punktem zwrotnym w II kwartale 2024 roku).