Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Miejskie ciężarówki dystrybucyjne Volta Zero otrzymała w marcu europejskie dopuszczenie do sprzedaży.

Publikacja: 16.03.2023 09:40

Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Volta Trucks

Foto: Volta Trucks

Produkcja ruszy w austriackich zakładach Steyr w połowie roku, sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale. Druga generacja prototypów jest w próbach u klientów. W uzyskaniu homologacji pomagały firmy Ateel z Wielkiej Brytanii i Francji, które złożyły dokumentację w luksemburskiej Société Nationale de Certification et d’Homologation. 

Czytaj więcej

Polska przeciwna normie Euro VII

Firma podkreśla, że dopuszczenie otrzymała także przestronna, bogato oszklona kabina wykonana z plastików na stalowym szkielecie. Kierowca zajmuje miejsce nie z lewej strony, lecz na środku kabiny. 

Producent zamierza wynajmować długoterminowo ciężarówki poprzez (początkowo) cztery centra usług ulokowane w pobliżu Paryża, Londynu, regionu Ruhry oraz Madrytu. 16-tonowy furgon ma zasięg 150-200 km. Jednym z bardziej znanych klientów jest DB Schenker. Koncern zamówił 150 tych ciężarówek z dostawą jeszcze w tym roku. Logistyczny gigant zamierza używać elektrycznych ciężarówek w 18 miastach Europy kontynentalnej i w Skandynawii. 

Volta Trucks funkcjonuje od 2019 roku, założona przez Szwedów: Carl-Magnusa Nordena i Kjella Waloena. Firma zebrała 360 mln euro finansowania. 

Rynek elektrycznych samochodów użytkowych jest jak się okazuje bardzo trudny. Finansowe problemy przeżywają m.in. Nicola, Hyzon, zaś Electric Last Mile Solutions zbankrutował, a Lordstown Motors Corp. sprzedał fabrykę tajwańskiej firmie Foxconn. Z budowy elektrycznych aut dostawczych wycofała się także Grupa Deutsche Post DHL. 

Czytaj więcej

Stawki myta w Niemczech pójdą o ponad 86 proc. w górę

Funkcjonowanie młodych firm stanie się jeszcze trudniejsze, gdy z elektrycznymi napędami pojawią się na rynku dotychczasowi producenci samochodów ciężarowych, którzy w większości jeszcze testują swoje rozwiązania. 

Produkcja ruszy w austriackich zakładach Steyr w połowie roku, sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale. Druga generacja prototypów jest w próbach u klientów. W uzyskaniu homologacji pomagały firmy Ateel z Wielkiej Brytanii i Francji, które złożyły dokumentację w luksemburskiej Société Nationale de Certification et d’Homologation. 

Firma podkreśla, że dopuszczenie otrzymała także przestronna, bogato oszklona kabina wykonana z plastików na stalowym szkielecie. Kierowca zajmuje miejsce nie z lewej strony, lecz na środku kabiny. 

Elektromobilność
Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki
Elektromobilność
Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów
Elektromobilność
Przemysł motoryzacyjny porażony prądem
Elektromobilność
Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Elektromobilność
Czy wodór zastąpi olej napędowy?