Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Miejskie ciężarówki dystrybucyjne Volta Zero otrzymała w marcu europejskie dopuszczenie do sprzedaży.

Publikacja: 16.03.2023 09:40

Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Foto: Volta Trucks

Produkcja ruszy w austriackich zakładach Steyr w połowie roku, sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale. Druga generacja prototypów jest w próbach u klientów. W uzyskaniu homologacji pomagały firmy Ateel z Wielkiej Brytanii i Francji, które złożyły dokumentację w luksemburskiej Société Nationale de Certification et d’Homologation. 

Czytaj więcej

Polska przeciwna normie Euro VII

Firma podkreśla, że dopuszczenie otrzymała także przestronna, bogato oszklona kabina wykonana z plastików na stalowym szkielecie. Kierowca zajmuje miejsce nie z lewej strony, lecz na środku kabiny. 

Producent zamierza wynajmować długoterminowo ciężarówki poprzez (początkowo) cztery centra usług ulokowane w pobliżu Paryża, Londynu, regionu Ruhry oraz Madrytu. 16-tonowy furgon ma zasięg 150-200 km. Jednym z bardziej znanych klientów jest DB Schenker. Koncern zamówił 150 tych ciężarówek z dostawą jeszcze w tym roku. Logistyczny gigant zamierza używać elektrycznych ciężarówek w 18 miastach Europy kontynentalnej i w Skandynawii. 

Volta Trucks funkcjonuje od 2019 roku, założona przez Szwedów: Carl-Magnusa Nordena i Kjella Waloena. Firma zebrała 360 mln euro finansowania. 

Rynek elektrycznych samochodów użytkowych jest jak się okazuje bardzo trudny. Finansowe problemy przeżywają m.in. Nicola, Hyzon, zaś Electric Last Mile Solutions zbankrutował, a Lordstown Motors Corp. sprzedał fabrykę tajwańskiej firmie Foxconn. Z budowy elektrycznych aut dostawczych wycofała się także Grupa Deutsche Post DHL. 

Czytaj więcej

Stawki myta w Niemczech pójdą o ponad 86 proc. w górę

Funkcjonowanie młodych firm stanie się jeszcze trudniejsze, gdy z elektrycznymi napędami pojawią się na rynku dotychczasowi producenci samochodów ciężarowych, którzy w większości jeszcze testują swoje rozwiązania. 

Produkcja ruszy w austriackich zakładach Steyr w połowie roku, sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale. Druga generacja prototypów jest w próbach u klientów. W uzyskaniu homologacji pomagały firmy Ateel z Wielkiej Brytanii i Francji, które złożyły dokumentację w luksemburskiej Société Nationale de Certification et d’Homologation. 

Firma podkreśla, że dopuszczenie otrzymała także przestronna, bogato oszklona kabina wykonana z plastików na stalowym szkielecie. Kierowca zajmuje miejsce nie z lewej strony, lecz na środku kabiny. 

Elektromobilność
Bogatsze samorządy sypną kasą na transport
Elektromobilność
Ciężarówki za wodorowymi autobusami
Elektromobilność
Elektryki mają pod górę
Elektromobilność
Zawiercie jak RPA, potęgą wydobycia platyny
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Elektromobilność
Przewoźnicy ostrożnie próbują elektryczne napędy