Produkcja ruszy w austriackich zakładach Steyr w połowie roku, sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale. Druga generacja prototypów jest w próbach u klientów. W uzyskaniu homologacji pomagały firmy Ateel z Wielkiej Brytanii i Francji, które złożyły dokumentację w luksemburskiej Société Nationale de Certification et d’Homologation.
Czytaj więcej
Polska jest przeciwna wprowadzeniu nowej normy czystości spalin, obawia się dalszych podwyżek cen samochodów.
Firma podkreśla, że dopuszczenie otrzymała także przestronna, bogato oszklona kabina wykonana z plastików na stalowym szkielecie. Kierowca zajmuje miejsce nie z lewej strony, lecz na środku kabiny.
Producent zamierza wynajmować długoterminowo ciężarówki poprzez (początkowo) cztery centra usług ulokowane w pobliżu Paryża, Londynu, regionu Ruhry oraz Madrytu. 16-tonowy furgon ma zasięg 150-200 km. Jednym z bardziej znanych klientów jest DB Schenker. Koncern zamówił 150 tych ciężarówek z dostawą jeszcze w tym roku. Logistyczny gigant zamierza używać elektrycznych ciężarówek w 18 miastach Europy kontynentalnej i w Skandynawii.
Volta Trucks funkcjonuje od 2019 roku, założona przez Szwedów: Carl-Magnusa Nordena i Kjella Waloena. Firma zebrała 360 mln euro finansowania.
Rynek elektrycznych samochodów użytkowych jest jak się okazuje bardzo trudny. Finansowe problemy przeżywają m.in. Nicola, Hyzon, zaś Electric Last Mile Solutions zbankrutował, a Lordstown Motors Corp. sprzedał fabrykę tajwańskiej firmie Foxconn. Z budowy elektrycznych aut dostawczych wycofała się także Grupa Deutsche Post DHL.
Czytaj więcej
Już od grudnia tego roku niemieckie myto znacznie podrożeje dla ciężarówek Euro VI, do 35,4 centa za kilometr. W wyznaczaniu ceny będzie liczyć się tylko emisja dwutlenku węgla.
Funkcjonowanie młodych firm stanie się jeszcze trudniejsze, gdy z elektrycznymi napędami pojawią się na rynku dotychczasowi producenci samochodów ciężarowych, którzy w większości jeszcze testują swoje rozwiązania.