Chińczycy weszli do Polski z elektrycznymi ciężarówkami

Inter Cars został importerem chińskich pojazdów ciężarowych i dostawczych marki BYD.

Publikacja: 02.06.2023 05:42

Chińczycy weszli do Polski z elektrycznymi ciężarówkami

Inter Cars

Foto: Inter Cars

Armatus, spółka zależna Inter Cars jest dystrybutorem pojazdów ciężarowych i dostawczych BYD. Sieć dealerska BYD Truck do końca bieżącego roku obejmie 5 punktów w Polsce, które będą zajmowały się sprzedażą oraz serwisem pojazdów. – Polska, będąca czwartym co do wielkości rynkiem sprzedaży samochodów ciężarowych w Europie, stanowi niezwykłą szansę rozwoju dla elektrycznych samochodów ciężarowych BYD – tłumaczy dyrektor zarządzający ds. Pojazdów Użytkowych w BYD Europe Isbrand Ho. 

Sieć serwisową zbuduje Inter Cars. – Zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne będzie rosło w sposób skokowy – przewiduje prezes spółki Armatus Sławomir Rybarczyk. 

Czytaj więcej

Wielton będzie produkował chłodnie w Bełchatowie

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że elektryfikacja transportu ciężkiego dopiero raczkuje. W całym 2022 roku zarejestrowano w Polsce 26 elektrycznych samochodów o dmc powyżej 3,5 tony, a w pierwszych czterech miesiącach tego roku 36 pojazdów, w tym 29 dostawczych Fordów, 4 Volvo, 2 Renault i 1 Scanię. Cały park liczy 38 elektrycznych ciężarówek o dmc do 6 ton i 21 sztuk powyżej 6 ton dmc. 

Inter Cars funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, a od 2004 roku jest na giełdzie. Jest także importerem ciężarówek Isuzu oraz Forda.

BYD specjalizuje się w budowie elektrycznych samochodów. W 2014 roku firma próbowała sprzedać MZA Warszawa elektryczne autobusy, ale Solaris wykazał wówczas, że ceny chińskiego dostawcy były rażąco niskie. 

Przewoźnicy są sceptyczni co do elektryfikacji transportu dalekodystansowego. Piotr Ozimek z firmy EPO-Trans podlicza, że gdyby chciał zelektryfikować połowę swojej floty, potrzebowałby 70 MWh mocy, czym pozbawiłby całe Tychy prądu. 

Czytaj więcej

Pracownicy i klienci to najlepsi doradcy od optymalizacji

Ponadto elektryczne ciężarówki są wyraźnie cięższe od diesli. Nie ma także łatwego sposobu na gaszenie elektrycznych ciężarówek. 

Natomiast Karol Rychlik z Siedlec zastanawia się co będzie z polskimi przewoźnikami jeżdżącymi na wschód i z tamtejszymi jeżdżącymi na zachód. Czy na granicy wschodniej powstanie mur dla napędów? Na dziś nie ma odpowiedzi na te pytania. 

Elektromobilność
Nadchodzą podwyżki cen taboru
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Elektromobilność
Solaris zelektryfikuje Kanadę
Elektromobilność
Solaris z rekordowymi przychodami
Elektromobilność
Krew leje się wśród producentów ogniw paliwowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Elektromobilność
Niemieccy politycy ogłosili odwrót od elektromobilności
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście