Francuski producent wodorowych autobusów Safra SA prowadzi rozmowy z nieujawnionym azjatyckim producentem autobusów na temat dokapitalizowania firmy. Safra dostarczyła kilkanaście miejskich autobusów wodorowych zebrała zamówienia na 50 dalszych, ale cierpi na brak kapitału. Od 2021 roku traci rocznie 10 mln euro, ujawnia portal sustainable-bus.com, powołując się na dziennik Les Echos. Pomiędzy 2021 i 2024 roku spółka zdobyła 30 mln euro finansowania i zanotowała 12 mln euro przychodów w 2022 roku oraz 7 mln euro w kolejnym roku.
Właściciel Safry SA, rodzinna firma Safra Agencement (zajmuje się wyposażeniem sklepów), jest w upadłości, jej przychody zmalały z 13 mln euro w 2022 roku do 3,5 mln euro w 2023 roku.
Czytaj więcej
Jeszcze tydzień do szczytu świątecznego, a fala paczek już rośnie i przekroczyła ubiegłoroczny poziom.
We Włoszech Geely wykupił 25 proc. akcji Menarini Bus, w zamian za technologię elektrycznych 6- i 8-metrowych autobusów. Spółka zamierza budować do 468 takich minibusów rocznie. Do tej pory nie była w stanie wypuścić żadnego. W rezultacie w czerwcu 2024 roku została wykupiona z rąk państwowych (98 proc. akcji) przez rodzinę Vittorio Civitillo i przemianowana z Industria Italiana Autobus na Menarini. Dla przypomnienia – Menarini zbankrutowało i w 2011 roku przejęło je państwo ratując miejsca pracy. Państwowy właściciel zmienił nazwę na Industria Italiana Autobus.
Chińscy producenci wchodzą na rynek także poprzez alianse handlowe. Włoska firma Sira Industrie Group, która przejęła w połowie 2023 roku kontrole nad marką Sitcar, przystępuje do produkcji zeroemisyjnych minibusów o dmc do 8 ton. Cięższe modele będzie kupować u chińskiego producentach Higer.