Niemieccy politycy ogłosili odwrót od elektromobilności

Unijnym politykom nie udało się zmusić społeczeństw do przesiadki na elektryki. Teraz przygotowują grunt do nowych regulacji, które na pewno zwiększą koszty transportu.

Publikacja: 10.02.2025 16:31

Elektryczny Actros A600 o zasięgu 500 km.

Mercedes-Benz Truck

Elektryczny Actros A600 o zasięgu 500 km.

Foto: Mercedes-Benz Truck

Europarlamentarzysta, członek wiodącej siły w Europarlamencie, czyli Europejskiej Partii Ludowej (EPP) Jens Gieseke stwierdził, że „zakaz stosowania silników spalinowych z 2023 roku był błędem”. Dodał, że regulacje powinny być neutralne technologicznie oraz dopuszczać inne paliwa alternatywne, które zmniejszają emisję CO2, bo okazało się, że elektryk czerpiący prąd z elektrowni na węgiel (jak to ma miejsce np. w Niemczech), nie jest „ekologiczny”.

Wywinąć się od kar

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Elektromobilność
Elektryfikacja nie przebiega jak błyskawica
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Elektromobilność
Polska firma narzuca nowy standard tramwajowych napędów
Elektromobilność
Szwedzi cmokają na widok wodorowej lokomotywy Pesy
Elektromobilność
Drogie wodorowe autobusy polskich miast
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Elektromobilność
Nadchodzą podwyżki cen taboru
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont