W 2022 roku liczba doręczonych przez koncern przesyłek była o 1,3 proc. mniejsza niż rok wcześniej i wyniosła 2,1 mld sztuk. Przychody wzrosły o 6 proc. do 15,6 mld euro. Zysk wyniósł 669 mln euro, o 37,5 mniej w stosunku do rekordowego 2021 roku. Pogorszenie wynika z mniejszych ilości przesyłek ekspresowych, co jest skutkiem malejącej siły nabywczej społeczeństw i jest pokłosiem inflacji, mniejszej liczy przesyłek i odpisu 149 mln euro na zlikwidowaną działalność w Rosji.
Czytaj więcej
Rosyjskie zezwolenia na 2022 roku zakończą ważność 28 lutego. Na 2023 rok jeszcze nie przyjechały do Polski, co oznacza, że polskie samochody utkną w Rosji.
Korporacja podkreśla wzrost w segmencie dostaw do punktów odbioru, żywności, leków i przesyłek o temperaturze kontrolowanej. Udział dostaw do odbiorców instytucjonalnych wzrósł o 1 pp. do 43 proc.
Geopost umacnia się także na rynku przesyłek tego samego dnia (zakup brytyjskiego lidera CitySprint) oraz przesyłek dużych (zakup CChezVous na rynku francuskim). Spółka zwiększyła udziały w Aramex (emirackiej firmie kurierskiej) z 24,9 do 28 proc. Prowadzi ona działalność na Bliskim Wschodzie, Azji, Afryce i Oceanii.
Geopost zajmuje pierwsze miejsce w przesyłkach kurierskich we Francji, Hiszpanii, Irlandii, na Litwie, Łotwie, Słowacji i we Włoszech.