Tarcza Antykryzysowa spełnia postulaty przewoźników?
Zrobiono sporo, ale nie dla naszej branży. Postulaty przewoźników nie są uwzględnione, a banki komercyjne odmawiają udzielania kredytów, bo branża jest zagrożona ryzykiem upadłości. Premier apelował o podtrzymanie usług transportowych, więc przewoźnicy odpowiedzieli na apel. Rząd jednak nie zapewnił im kredytów obrotowych i stąd kłopoty. Postulat przygotowania oferty kredytów obrotowych pozostał niezrealizowany, podobnie jak uwolnienie zablokowanych środków na kontach VAT.
Druga wersja Tarczy poszerza wsparcie. To też zbyt mało?
Tarcza Antykryzysowa 2.0 w niewielkim zakresie rozwiązuje nasze problemy. Rząd zapisał w niej przedłużenie ważność dokumentów, co tak naprawdę powinno znaleźć się w Tarczy 1.0. Jest także zwolnienie z opłacania połowy wysokości składek przedsiębiorców zatrudniających do 50 osób. Zmniejszenie kosztów funkcjonowania firm jest częściowe. Małe firmy mogą całkowicie zawiesić płatność ZUS, średnie i duże mogą płacić połowę stawki. W sumie ta pomoc płynnościowa jest niewystarczająca. Nie do końca spełnione są postulaty ochrony miejsc pracy.
Rząd mówi, że nie stać go na rozdawnictwo…