Na przejściu Rozvadov kolejka tirów liczy 3 km, a czas wjazdu do Niemiec wynosi 2-4 godziny, ocenia prezes Jas-FBG Jarosław Domin. Podobnie czeka się na wjazd do Austrii od strony Włoch. Kolejki tworzą się z powodu konieczności wykonywania testów na covid przez kierowców ciężarówek.
– Z moich obserwacji wynika, że nie zanosi się na zmianę. Podczas video-konferencji szefów państw i rządów 25 lutego Angela Merkel co prawda potwierdziła, że Rynek Wewnętrzny musi działać, ale obiecała jedynie zwiększenie ilości punktów, w których przeprowadzane są testy. 4 marca odbyło się spotkanie niemieckiej strony rządowej z przewoźnikami, w tym z IRU, ale nie przyniosło ona żadnego przełomu – zaznacza przedstawiciel ZMPD w KE Margareta Przybyła.
Czytaj więcej w: Kierowcy z Irlandii nie muszą mieć testów we Francji
Sześć unijnych krajów (Belgia, Dania, Szwecja, Finlandia, Niemcy i Węgry) wprowadziło w lutym utrudnienia w przekraczaniu granic. Komisja Europejska domaga się wyjaśnień i zniesienia restrykcyjnych wymogów uważając, że są nieproporcjonalne.
Kolejka kierowców tirów czekających na test w Rovadowie, przed wjazdem do Niemiec. Fot. Sachs Trans